For tredje året på rad er IFS utpekt som ledende leverandør av vedlikeholdsløsninger for Olje & Gass industrien

IFS, er for tredje året på rad blitt utpekt som den ledende leverandør av vedlikeholdssystemer (EAM) og feltserviceløsninger (FSM) for olje- og gassindustrien av ARC Advisory Group, et ledende rådgivingsselskap for informasjonsteknologi og forskning innen industri og infrastruktur.

I sin nye publikasjon “Enterprise Asset Management and Field Service Management, Global Market Research Study, Market Analysis and Forecast through 2018,” utpeker ARC Advisory Group IFS som ledende leverandør til den globale olje- og gassindustrien.

ARC Research Director for Enterprise Software og forfatter av rapporten, Ralph Rio, sier, “IFS evner å utvikle nye komponenter raskt og effektivt for å sikre at applikasjonen hele tiden gir sluttbrukeren den funksjonaliteten han trenger.” Han bemerket også at IFS Applications er designet “for enkel integrasjon med andre applikasjoner—som er viktig når du arbeider i store globale ingeniør/anleggsvirksomheter og service-baserte organisasjoner.”

“IFS sin ledende posisjon i olje- og gassmarkedet er igjen blitt bekreftet i den siste studien til ARC,” sier Knut Møystad, IFS Industry Director for Oil & Gas. “IFS Applications fortsetter å være den foretrukne løsningen for Oil & Gas- og Offshore industrien generelt og gir unike muligheter for å optimalisere vedlikeholdsprosessen som er så forretningskritisk for virksomheter i denne sektoren.”

IFS er en av verdens ledende leverandører av forretningssystemer til store og mellomstore bedrifter innen olje og gassindustrien. I mer enn 20 år har IFS jobbet tett sammen med ledende EPCI leverandører, riggselskaper, system- og utstyrsleverandører og anleggseiere for å sikre at våre løsninger oppfyller olje- og gassindustriens strenge krav. Med over 400 kunder i dette markedet som bruker IFS løsningen i dag, er vårt strategiske fokus på olje- og gassindustrien dokumentert i både dyp bransjekunnskap og en solid track record. IFS tilbyr fleksible, komponent-baserte prosjektdrevne forretningsløsninger som styrer hele livssyklusen av kontrakter, prosjekter, anlegg og tjenester.

Kundene omfatter: Technip, Seadrill, Maersk Drilling, Maersk Supply Service, Rowan Companies, Odfjell Drilling, Agility Group, Babcock Engineering Services, Heerema Fabrication Group, Archer, Apply, Hertel Group, Rosenberg WorleyParsons, BW Offshore, Semco Maritime, Reinertsen, VARD, PGS, Wellstream, Hamworthy, ShawCore, Icon Engineering, og Trans-Northern Pipelines Inc.

For mer informasjon om ARC’s undersøkelse, gå til http://www.arcweb.com/market-studies/pages/enterprise-asset-management.aspx som viser oversikten og hele rapporten.

Om ARC

Grunnlagt i 1986, ARC Advisory Group er et ledende teknologi, forskning og rådgivingsselskap for industri og infrastruktur. Dekningen av teknologi og trender omfatter alt fra forretningssystemer til livssyklus håndtering for produkt- og kapitalforvaltning, logistikk, drift, energioptimalisering, industriell internet of things (IOT) og automasjonssystemer. Analytikerne og konsulentene har bransjekunnskap og førstehånds erfaring til å hjelpe våre kunder med å finne de beste svarene på de komplekse problemstillinger organisasjoner står ovenfor i dag.

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983 og har i dag over 2600 ansatte. IFS støtter mer enn 2200 kunder over hele verden fra lokale kontorer og gjennom partnere i mer enn 60 land.

For mer informasjon se: www.ifsworld.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Sitater

Ralph Rio, ARC Research Director for Enterprise Software og forfatter av rapporten