Høyteknologiselskapet Beijer Electronics velger IFS Applications

​Beijer Electronics, en ledende leverandør av industrielle automasjons- og robuste datakommunikasjonsløsninger, har valgt IFS Applications for å forbedre og standardisere sine prosesser i hele konsernet. Avtalen omfatter lisenser og konsulenttjenester til en total verdi av SEK 11,4 millioner.

IFS har allerede begynt implementering av IFS Applications for høyteknologisk industri hos Beijer Electronics som nå er besluttet innført i hele konsernet. Løsningen består av IFS Applications komponenter for økonomi, distribusjon, produksjon, kundehåndtering (CRM), dokumenthåndtering, prosjektstyring og e-handel.

Beijer Electronics valgte IFS Applications etter å ha scannet markedet for et fleksiblelt, brukervennlig og skalerbart forretningssystem som kan støtte selskapets ambisiøse vekstplaner. Løsningen vil bli implementert stegvis for å sikre en felles plattform med felles prosesser.

– Vi har høye ambisjoner som inkluderer organisk vekst, geografisk ekspansjon og utvikling av markedsmessig sterke produkter. Om vi skal oppnå dette kontrollert og effektivt, behøver vi en felles, moderne plattform for hele konsernet, sier Fredrik Jönsson, konsernsjef i Beijer Electronics. Gjennom tilgang til "best practice" kompetanse fra IFS regner vi med å kunne øke såvel kvalitet som effektivitet i våre virksomhetsprosesser og således nå vårt mål om lønnsom vekst.

– Vår fokus på utvalgte bransjer er avgjørende for at vi skal kunne levere førsteklasses bransjeløsninger til kunder over hele verden, sier Glenn Arnesen, administrerende direktør i IFS Scandinavia. Beijer Electronics’ valg av oss som leverandør viser at vår strategi er riktig og bidrar til å forsterke vår posisjon som en ledende, global leverandør av forretningssystem til høyteknologisk industri.

IFS forventer å ha levert prosjektet innen annet kvartal 2011.

Høyteknologi er en av de bransjer IFS fokuserer på. IFS tilbyr bransjespesifikke løsninger for virksomheter som utvikler og produserer elektronikkprodukter, elektronikkomponenter og halvledere. Disse løsninger støtter alle forretningsprosesser fra design og eksempelvis "mixed-mode manufacturing" til ettermarkedssalg og garantihåndtering. Blant IFS’ kunder i denne bransjen finnes Rockwell Automation, NEC Philips Unified Solutions, NEC, Eltek, PartnerTech, Kitron, Maxon Motor og Olympus Optical.

KONTAKTINFORMASJON

Manni Svensson
Telefon: +46 8 58 78 45 00
IR & PR
manni.svensson@ifsworld.com

Om Beijer Electronics
Beijer Electronics er et ekspansivt teknikkselskap med lang erfaring innen industriell automasjon og robust datakommunikasjon. Selskapet utvikler og markedsfører konkurransekraftige produkter og løsninger med brukeren i fokus. Siden starten i 1981 har Beijer Electronics utviklet seg til et internasjonalt konsern med kontor i 16 land og en omsetning på SEK 1,1 milliarder i 2009. Konsernet er notert på Nasdaq OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista under symbolet BELE
For mer informasjon, se www.beijer.se.

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, virksomhet i over 50 land og har totalt ca 2700 ansatte. Nettoomsetningen i 2009 ble SEK 2,6 milliarder.

For mer informasjon – se www.IFSWORLD.com

IFS, Box 1545, SE-581 15 Linköping, Sweden – Phone: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01 Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) is a limited liability company registered in Linköping, Sweden. Corporate identity number: 556122-0996