IFS™ utnevnt som visjonær i ledende analytikers Magic Quadrant

IFS utpekes som visjonær i Gartners Magic Quadrant for vedlikeholdsløsninger (EAM) innen energiproduksjon*. I rapporten henviser Gartner til IFS sin gjennomføringsevne og visjon. IFS sine løsninger tilbyr en fleksibel, skalerbar og integrert løsningsarkitektur samt innovativ og avansert vedlikeholdsfunksjonalitet.

– Vi er veldig glade for å ha blitt anerkjent som visjonær i Gartners Magic Quadrant for EAM-løsninger innen energiproduksjon, sier Alastair Sorbie, CEO, IFS.

IFS har lang erfaring med å levere løsninger til energiprodusenter. IFS sitt første produkt var en vedlikeholdsløsning for et kjernekraftverk, mens andre programvareleverandører kom inn på markedet med løsninger for økonomi, produktivitet, infrastruktur eller teknologiplattformer.

IFS Applications™ komponentbaserte arkitektur gir virksomheter friheten til enten å implementere forretningssystemet over hele organisasjonen eller integrere EAM-løsningen med det eksisterende forretningssystemet.

IFS Applications fortsetter å være en av de fremste EAM-løsningene for virksomheter innen energiproduksjon over hele verden. Blant IFS sine kunder er China Yangtze Power Corporation, indiske National Hydroelectric Power Company India samt Brookfield Renewable Power Company i Nord-Amerika.

– Vi ser plasseringen som visjonær i denne Magic Quadrant som ytterligere et bevis på IFS sin unike posisjon innen den anleggsintensive energibransjen. IFS fortsetter å samarbeide med sine kunder for å sikre fremtidig funksjonalitet for kontroll av kostnader, kontantstrøm, ressurser, tid og risiko hos noen av verdens fremste energiprodusenter, fortsetter Alastair Sorbie.

*Gartner, Inc., Magic Quadrant for Power Generation Enterprise Asset Management Software, Kristian Steenstrup, 20. september 2012.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, kontor i over 60 land og har totalt ca 2800 ansatte. Nettoomsetningen i 2011 ble SEK 2,6 milliarder.

For mer informasjon – se www.ifsworld.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisasjionsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.