IFS kjøper Mxi Technologies Ltd

IFS kunngjør at selskapet har inngått avtale med eierne av Mxi Technologies Ltd (Mxi) om kjøp av selskapet.

MXI er en ledende leverandør av integrerte og intelligente vedlikeholdsløsninger i den globale luftfartsindustrien. MXI leverer programvare, support og tjenester til kommersielle flyselskaper, forsvar og vedlikeholdsleverandører, samt produsenter av originaldeler. MXI er et globalt selskap basert i Ottawa, Canada og har cirka 265 ansatte.

Mxi sin programvarepakke Maintenix er utviklet for å hjelpe bedrifter i luftfartsindustrien med å få maksimal utnyttelse av sine driftsmidler ved standard-, optimalisert- og forebyggende vedlikehold. Mxi sin globale kundebase inkluderer alt fra små og mellomstore bedrifter til store, globale selskaper med flere tusen brukere. Selskapets mest kjente kunder inkluderer Southwest Airlines, Air France, KLM, Qantas, China Airlines, LATAM, Icelandair, NetJets, Boeing, BAE Systems, Saab, Pratt & Whitney og en rekke luftstyrker rundt om i verden.

- Med oppkjøpet av Mxi blir IFS verdens ledende leverandør av vedlikeholdsløsninger til luftfarts- og forsvarsorganisasjoner, entreprenører og produsenter av originaldeler/utstyr. Vi vil fortsette å utvikle og markedsføre både Maintenix og IFS Applications for kunder som ønsker spesialiserte løsninger, men vi tror også at en integrert løsning vil appellere til mange kunder i denne sektoren. Ved å utnytte Mxi sin dype bransjekunnskap, kan IFS støtte nye og eksisterende kunder med å effektivisere sin virksomhet. Oppkjøpet er i tråd med IFS sin vekststrategi og mål om å bli verdens ledende leverandør av forretningsløsninger til globale kunder innen anlegg-, service- og produktfokuserte bransjer, sier Alastair Sorbie, IFS CEO.

- IFS sitt kjøp av Mxi er et logisk skritt fra et forretningsmessig synspunkt siden begge selskapene har komplementære løsninger rettet mot kommersielle selskaper og forsvarsorganisasjoner innen luftfartsindustrien. IFS sin globale virksomhet, innovative kultur og omfattende ressurser innen forretnings- og produktutvikling, gir Mxi mulighet til å vokse og gjennomføre store implementeringer uten at det går ut over kundeservice eller utvikling. Maintenix som produkt og Mxi sin voksende kundebase vil også skape merverdi for produktportefølje til IFS og samtidig styrke selskapets allerede sterke referanser innen luftfarts- og forsvarsindustrien, sier Diogenis Papiomytis, direktør for luftfart og forsvar i analysefirmaet Frost & Sullivan.

Oppkjøpet forventes å være fullført i løpet av første kvartal 2017.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og har i dag cirka 2800 ansatte. IFS støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon se IFSworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Om Mxi Technologies Ltd