IFS lanserer IFS Applications 8 for effektiv logistikk

IFS lanserte nylig sin nye hovedversjon av forretningssystemet IFS Applications. Den nye versjonen, IFS Applications 8, er utviklet i nært samarbeid med early adopter-kunder og inkluderer blant annet avansert funksjonalitet for handelsstøtte, lagerplanlegging og lagerbeholdning

I takt med at dagens handel blir stadig mer globalisert og mange handelshindre forsvinner, merker mange virksomheter økt konkurranse fra en rekke ulike salgskanaler. I denne ekstremt konkurranseutsatte bransjen er det åpenhet om pris som driver behovet for effektive og fleksible forretningssystemer som kan håndtere segmentering av kunder og priser for å sikre kundelojalitet og lønnsom vekst.

– Logistikk er en av våre kjerneprosesser og representerer derfor et langsiktig produktfokus. Funksjonen Trade Management er et godt eksempel på hvordan IFS svarer på endrede markedsvilkår og hvordan vi integrerer bransjeløsninger gjennom nært samarbeid med kunder i denne dynamiske bransjen, sier Thomas Säld, ansvarlig for produktutvikling hos IFS.

Med den nye funksjonen Trade Management kan virksomheter innen handelen, distributører og produsenter tilby sine kunder rabattmodeller og dermed påvirke kundenes kjøpsatferd ved å lansere kampanjer og spesialrabatter. IFS Applications 8 har også støtte for tilbakevirkende kunderabatter, automatisk kalkulering av fraktavgifter samt mulighet for å håndtere avgifter og rabatter koblet til pakningsstørrelse.

Verktøyet for lagerplanlegging i IFS Applications 8 støtter differensiert planlegging for å oppnå en optimal balanse mellom produkttilgjengelighet og operative kostnader. Eksempelvis kan brukeren definere at to ukers lagerbeholdning av et produkt alltid skal finnes tilgjengelig. Verktøyet er integrert med systemets prognoseløsning, som innebærer at lagernivåene tilpasses etter sesongvariasjoner, kampanjer eller trender.

Effektiv og intelligent lagerbeholdning er en viktig del av alle forsyningskjeder. I IFS Applications 8 er lagerfunksjonaliteten forbedret for å støtte avansert lagerreservasjon, effektiv lagernavigering, omfattende lagerrapportering samt seriell reservasjonslogikk. Med den nye funksjonaliteten for minste gjenstående lagertid kan virksomheter som håndterer varer med begrenset holdbarhet garantere en spesifikk lagringstid når varene leveres til kunden. På den måten sikrer systemet at den som selger varen videre har nok tid til å kjøpe inn og selge produktene samtidig som det gjenstår nok tid til å konsumere dem.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, kontor i over 60 land og har totalt ca 2800 ansatte. Nettoomsetningen i 2011 ble SEK 2,6 milliarder.

For mer informasjon – se www.ifsworld.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisasjionsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.