IFS lanserer IFS Field Service Management 6

Ny versjon bygget for skyen, men også tilgjengelig on-premise, leverer en helt ny brukeropplevelse og med 50 prosent bedre ytelse.

Forretningssystemleverandøren IFS, viste frem store nye forbedringer i IFS Field Service Management™ (FSM) under IFS World Conference i Atlanta.

IFS Field Service Management 6 inkluderer en rekke forbedringer, inkludert:
• Ny brukeropplevelse (UX): Med fullstendig nydesignet, responsivt brukergrensesnitt, vil IFS FSM 6 kunne kjøre i alle nettlesere på en hvilken som helst enhet, når som helst. Det nye brukergrensesnittet innehar brukerspesifikke og intuitive handlingsmønstre, i tillegg til slående grafisk design med høyoppløselige grafer og diagrammer.

• Stor ytelsesforbedring i IFS Planning & Scheduling Optimization™ (PSO): IFS PSO-komponenten i IFS Field Service Management kan by på en 50 prosents forbedring i prosessorytelse gjennom Microsoft Azure. I tillegg har det maksimale antallet aktiviteter økt betraktelig for hver standard Dynamic Scheduling Engine (DSE) for dynamisk, responsiv prosessbehandling.

• Neste generasjons konfigurering: Skrevet i et helt nytt programmeringsspråk som gir kundene full mulighet til selv å konfigurere datafelt, arbeidsflyt og brukeratferd. IFS FSM 6 fjerner behovet for kostbare tilpasninger, tilbyr større smidighet mens evergreen service management sikrer sømløse oppdateringer.

• Viktige funksjonelle forbedringer: I tillegg til de store arkitekturendringene, introduserer IFS FSM 6 flere nye funksjoner og forbedringer i eksisterende funksjoner. Dette inkluderer økt planleggingsoptimalisering, garantibehandling, mobil synkronisering og forbedringer i brukergrensesnittet.

• Betal og implementer med enda større fleksibilitet: Kundene kan velge å bruke IFS FSM 6 som en ren multi-tenant-løsning på Microsoft Azure cloud, som en managed service i skyen eller en on-premise-løsning. Denne fleksibiliteten lar kundene også velge hvordan de ønsker å betale. Enten det er for fullstendig eierskap eller et månedsabonnement.

- Vi ser frem til å tilby en forsmak av IFS Field Service Management 6, som er ledende i markedet på områder som brukervennlighet, konfigureringsmuligheter, tilkoblingsmuligheter og fleksibilitet. Med denne store lanseringen differensierer vi oss ytterligere samtidig med at kundene kan velge funksjonaliteten de trenger, og implementere på dem måten de ønsker, enten det er i skyen eller on-premise. Valgfrihet er en bra. Med IFS bestemmer kunden hva som fungerer best for sin virksomhet. Kombiner denne fleksibiliteten med bransjeledende funksjonalitet, kunstig intelligens, optimaliseringsteknologi og en helt ny brukeropplevelse blir det tydelig at IFS representerer den mest komplette Field Service Management løsningen på markedet, sier Mark Brewer, global industri direktør for service i IFS.

Gjennom IFS’ Early Adopter program har blant annet Eichkhoff, som er en ledende produsent av maskiner og teknologi til minedrift, vindmøller og andre industrielle løsninger, hatt mulighet til å bruke IFS Field Service Management 6.

- Som leverandør av kritisk utstyr anser vi teknisk service for å være en kjerne kompetanse og en konkurranse parameter. Derfor har vi bruk for en løsning som kan håndtere over 6,5 millioner reservedeler i komplekse stykk-lister spredt over 15000 enheter. IFS FSM er et effektivt verktøy for å realisere dette, sier Dietmar Schmitz, Head of Product Development Service i Eickhoff.

Den nye versjonen er planlagt å lanseres i Q4, 2018. Les mer om hvordan IFS støtter service-bedrifter her http://www.ifsworld.com/no/bransjer/serviceleverandorer/.

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

IFS™ utvikler og leverer forretningssystemer tll kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler samt driver serviceorienterte virksomheter. Vår bransjekunnskap og våre løsninger har sammen med vår kundefokus gjort oss til ledende innen sektoren. Våre 3 500 ansatte støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon besøk: IFSworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/