IFS oppdaterer Enterprise Service Management-løsningen

Ny og forbedret funksjonalitet til field service management, mobile workforce management og service management

IFS kunngjør flere større oppdateringer i sin løsning Enterprise Service Management (ESM), som omfatter IFS Field Service Management, IFS Mobile Workforce Management og IFS Service Management.

Den siste versjon av IFS Field Service Management (5.6.2) er nå tilgjengelig og omfatter flere forbedringer inkludert:

• Microsoft Azure – IFS Field Service Management (FSM) kan nå kjøres på Microsoft Azure slik at kundene kan tilpasse sine systemressurser basert på faktisk bruk. Løsningen er nå tilgjengelig som en IFS Cloud/Infrastructure-as-a-Service-løsning (IaaS) og kommer senere i år til å bli tilgjengelig som en løsning i IFS Managed Cloud som krever minimal it-support hos kunden.
  • Mobilitet – IFS sin investering i mobilitet fortsetter med forbedringer som automatisk utregning av ankomsttider basert på GPS-data, fleksible og intelligente undersøkelser, skjemaer og arbeidsflyt samt muligheten til å innspille videoer og redigere/kommentere bilder. Tester viser 92 prosent reduksjon i synkroniseringstider samt 500 prosent økning i maksimale filstørrelser.
  • Varslinger & wearables – Etter utviklingen av IFS Labs støtter Android-klienten nå varslinger via Androids varslingsfunksjon. Dette synliggjør viktige hendelser og gjør det mulig for brukeren å akseptere eller avvise oppgaver direkte i varslingsfunksjonen. Varslinger sendes også ut til de tilkoblede Android-enheter som Samsung Gear og andre smart watches.
  • Dynamisk planlegging – IFS FSM støtter nå arbeidsgrupper, utnyttelsesgrad, forskjellige typer arbeidsoppgaver, ansattes individuelle kompetanse og insentiver. Løsningen gir dermed kraftig optimalisering av effektiv planlegging.
  • Kunnskapshåndtering– IFS FSM anbefaler automatiske løsninger på gitte problemer etterhvert som informasjon legges inn av kundeservice eller av kunden selv. Systemet tar nå hensyn til brukerranking og faktisk bruk. Der er nå også støtte for vedlegg (nyhetsbrev, produkthåndbøker, etc.), servicemeldinger og synkronisering med mobile enheter. Dette utvider kunnskapsforvaltning fra kundesenteret og ut i feltet.

Den nye versjonen av IFS verktøy for planlegging og ruteplanlegging, IFS Mobile Workforce Management 5.7, har følgende forbedringer:

• Kompleks planlegging – IFS Mobile Workforce Management (MWFM) kan nå løse enda flere komplekse planleggingsproblemer inkludert lineære systemer (planlegge oppgaver med forskjellig start- og sluttpunkt), reiser i distriktene, henting eller levering av deler, samt balansere området distribusjon.
  • Forbedret støtte for dispatchers – Der er gjort forbedringer for å støtte organisasjoner som gradvis vil implementere dynamisk planlegging, fra enkel skjemavisualisering, manuell fordeling og halvautomatisk planlegging til full og dynamisk optimalisering av arbeidsmarkedet.
  • Kartleverandører – Ytterligere forbedringer er gjort for kartlegging og visualisering med støtte for OpenStreetMaps™ og Esri ArcGIS™ i tillegg til Bing®. Systemet støtter også enkel visualisering av ingeniørers maksimale tillatte reiserute ved manuell distribusjon.
  • Målbasert planlegging – IFS MWFM hjelper ledere med å definere forretningsmål og nøkkeltall som automatisk justerer programmet via et enkelt kontrollpanel og som overvåker faktisk ytelse i forhold til forretningsmål som servicekontrakter, fullføringsgrad osv.
  • Avansert ressursplanlegging – IFS MWFM støtter nå de ekstremt komplekse bemanningskrav som forekommer på borerigger, båter/fartøy så vel som i andre komplekse næringer. Et stort antall forbedringer i ressursplanlegging muliggjør kunnskapsmatriser, direktiver om arbeidstid og – turnus, fleksible arbeidsteam samt skreddersydde planleggingsregler.

Oppdateringer i IFS Service Management er lansert som en del av IFS Applications 9 og omfatter:

• Forbedret brukeropplevelse – Det er gjort flere forbedringer i grensesnittet inkludert innebygd støtte for grafisk visualisering og analyse. Blant forbedringene er også større presisjon i informasjonslogging og minimert behov for dataregistrering for å hjelpe bedrifter med å løse problemer raskere og øke brukertilfredsheten.
  • Fjernlager – Ny funksjonalitet støtter styring av lagerbeholdning og logistikk, inkludert definisjonen av utvalget av deler til ingeniører, automatisk oppfylling fra interne eller eksterne kilder, samt automatisk distribusjon for å sikre spesielle materialkrav for arbeidsordre.
  • Dynamisk planlegging – IFS Service Management støtter nå flerdimensjonale tjenestenivåavtaler (SLA), stedsbasert fordeling av ressurser, plass- og utstyrstilgjengelighet, ressurspreferanser, utnyttelsesgrad, ansattes individuelle ferdigheter, plassering samt insentiver.
  • Mobilitet – IFS Service Management inkluderer en rekke mobilitetsforbedringer, som giver ingeniører en komplet løsning til at håndtere og eksekvere alle faser av arbeidsorden – med eller uten internettoppkobling. Den mobile app omfatter en innebygget designer, som muliggjør enkel skjermkonfigurasjon og kombinerer smarte skjema, intuitive workflow og robust sikkerhet til en fleksibel og kraftfull mobil løsning, som maksimerer kundens ROI.

– Vi er veldig glad for å lansere de nye funksjonene i våre serviceløsninger, som gir stor forretningsverdi for våre kunder i vår fokusbransjer. Våre løsninger støtter optimalisert og helhetlig service og intelligent arbeidsoptimalisering som er vårt mål og vår lidenskap, sier Tom Bowe, industridirektør for Enterprise Service Management.

Les mer om IFS Enterprise Service Management og hvordan løsningen hjelper ledende bedrifter: http://www.ifsworld.com/no/bransjer/serviceleverandorer/

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjelper mer enn 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk.

For mer informasjon se www.IFSWORLD.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Sitater

Tom Bowe, industridirektør for Enterprise Service Management