IFS signerer avtale med Maersk

IFS melder at Maersk Drilling og Maersk Supply Service har valgt forretningssystemet IFS Applications. Avtalen omfatter lisenser og tjenester til en verdi av 11,5 millioner amerikanske dollar.

Maersk Drilling og Maersk Supply Service er verdensledende innen olje-, gass- og sjøfartsindustrien. For å optimalisere og effektivisere sine forretningsprosesser har Maersk Drilling og Maersk Supply Service valgt å implementere IFS Applications som sine globale forretningssystem.

Løsningen som Maersk har valgt inkluderer komponenter for økonomistyring, prosjekthåndtering, logistikk og vedlikehold.

Implementeringen starter umiddelbart.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

Om Maersk
Maersk Drilling og Maersk Supply Service tillhører A.P. Moller – Maersk Group – en global organisasjon med 110 000 ansatte og kontorer i 125 land. Konsernets hovedkontor ligger i København. A.P. Moller – Maersk Group eier ett av verdens største sjøfartsselskaper, som består av over 500 containerfartøy. Selskapet er dessuten aktivt innen en rekke ulike områder som energi, skipskonstruksjon, handel og produksjon. Selskapet er registrert på Copenhagen Stock Exchange.

Mer information finnes på www.maersk.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, kontor i over 60 land og har totalt ca 2800 ansatte. Nettoomsetningen i 2011 ble SEK 2,6 milliarder.

For mer informasjon – se www.ifsworld.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisasjionsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.