IFS signerer partneravtale med Syncron

IFS inngår partnerskap med Syncron, en ledende leverandør av løsninger for optimalisering av globale logistikkprosesser (Supply Chain Management). Ved å kombinere Syncrons globale løsninger for logistikkoptimalisering med forretningssystemet IFS Applications kan kunder oppnå store synergieffekter innen ettermarkedsservice og logistikk.

Syncron ble grunnlagt i 1990 og er en toneangivende aktør med mangeårig erfaring fra utvikling og implementering av konfigurerbare applikasjoner spesialisert på håndtering av forsyningskjeder, prishåndtering og lageroptimalisering. Blant Syncrons kunder er store globale selskaper slik som Volvo CE, Mazda, Renault Trucks, Atlas Copco og Alfa Laval.

IFS og Syncron vil i fellesskap tilby en unik løsning for både ressurs- og materialoptimalisering. Som et komplement til IFS’ forretningsløsninger – spesielt IFS 360 Scheduling, en planleggings- og optimaliseringsløsning for feltservice ressurser – vil Syncrons fleksible produkter styrke IFS’ posisjon innen ettermarked og service.

– For ressursoptimalisering har IFS allerede en unik løsning i IFS 360 Scheduling. Vi ser nå store muligheter for at vi sammen med Syncron kan tilby våre kunder funksjonalitet for lager- og reservedelsoptimalisering. Logistikk er ett av IFS’ viktigste fokusområder og vi jobber kontinuerlig med å finne nye løsninger som kan sikre bedre kontroll, effektivitet og marginer for kundene våre. Ved å samarbeide med Syncron kan vi befeste vår ledende posisjon på markedet, sier Glenn Arnesen, CEO, IFS Scandinavia.

– Vi streber etter å lage enkle løsninger for komplekse forsyningskjeder. Viljen til å gjøre arbeidsprosesser enklere for kundene våre er fellesnevneren for Syncron og IFS. Vi er overbeviste om at våre løsninger vil bli perfekte komplementer til IFS Applications og tiltale virksomheter som vil optimalisere sin logistikk, lagerhåndtering, prissetting, og ettermarkedsvirksomhet, sier Anders Grudén, CEO, Syncron.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

Om Syncron
Syncron er et globalt programvareselskap som utvikler ledende løsninger for virksomheter innen produksjons- og distribusjonsbransjen. Syncrons løsninger støtter global lager- og ordrehåndtering, prishåndtering samt datahåndtering, uavhengig av forretningssystem, og kan implementeres raskere og med lavere kostnader enn andre løsninger. Selskapets kunder er aktører innen fly og forsvar, kjøretøyndustrien, forbruker- og industrielle produkter, industrielt utstyr samt gruve- og anleggsmaskiner. Syncron er aktive over hele verden.

Mer informasjon finnes på www.syncron.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, kontor i over 60 land og har totalt ca 2800 ansatte. Nettoomsetningen i 2011 ble SEK 2,6 milliarder.

For mer informasjon – se www.ifsworld.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisasjionsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.

Sitater

Anders Grudén, CEO, Syncron.