IFS valgt til å implementere forretningssystem for Mediq i Norden

ERP-løsningen fra IFS vil forene Mediqs IT-landskap i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Asker, 2. mars, 2020 – Forretningssystemleverandøren IFS, kunngjør i dag at Mediq har valgt IFS Applications™, som ERP-løsning for hele deres nordiske virksomhet. Mediq er en ledende leverandør av medisinske verktøy og pleieløsninger til pasienter og helseinstitusjoner. For å fortsette veksten i Norden, var Mediq på utkikk etter et smidig forretningssystem til å støtte sin virksomhet og optimalisere kostnadene.

• IFS har vist seg å være en omfattende bedriftsplattform som lar oss konsolidere forretningsprosessene og data i en enkel fleksibel arkitektur, sier Paul Hitchin, CFO i Mediq.

Elni Kullmer, adm. dir. i IFS Norden sier:

• Det er rett i vår gate å støtte internasjonale selskap, med fleksibilitet til å justere egne forretningsmodeller, styring av komplekse leverandørkjeder og drift ved flere beliggenheter. Vår moderne arkitektur sikrer tilgang til det siste innen funksjonalitet i tillegg til muligheter for å oppskalere eller nedskalere etter markedets behov. Vi er spente på å samarbeide med Mediq og spille en rolle i deres neste vekstfase i Europa, sier Kullmer.

Lær mer om hvordan IFS forretningssystemer støtter noen av verdens ledende bedrifter: www.ifs.com/corp/solutions/enterprise-resource-planning/.

Magdalena Rydén

E-post: magdalena.ryden@ifs.com

Om Mediq

Mediq jobber med å forbedre og senke kostnadene for helse- og omsorgstjenester. Mediq ble grunnlagt i 1899 og har en ledende markesposisjon i 12 Europeiske land og er basert i Utrecht i Nederland. Mer informasjon er tilgjengelig på www.mediq.com.

IFS™ utvikler og leverer forretningsløsninger til kunder over hele verden som produserer og distribuerer produkter, vedlikeholder anleggsmidler og driver service-orienterte bedrifter. Vår bransjekompetanse og våre løsninger sammen med vårt kundefokus har IFS til en anerkjent leder og den mest anbefalte tilbyderen innen vår sektor. Våre 4000 ansatte og voksende økosystem av partnere  støtter mer enn ti tusen kunder verden rundt, som utfordrer det etablerte og realiserer sine konkurransefordelerover.  Mer informasjon er tilgjengelig på IFS.com

Følg oss på Twitter @IFSScandinavia og LinkedIn IFS Scandinavia

For å lese mer om teknologi, innovasjon og kreativitet, besøk vår IFS Blogg: https://blog.ifs.com/