Odel, Sri Lankas fremste moteforhandler, velger IFS Applications 8

IFS kunngjør at ODEL, Sri Lankas mest kjente moteforhandler, har valgt IFS Applications 8 for å administrere butikkjeden. Ved å implementere standardløsning fra IFS, får ODEL tilgang til data i realtid, forbedret planleggings- og prognoseverktøy samt økt kontroll over lagerstyring for å tilpasse virksomheten til kundenes behov.

Et av Sri Lankas mest populære merker, ODEL, selger moteklær, innredningsdetaljer og annet tilbehør. Med IFS Applications 8 får ODEL tilgang til data i realtid gjennom hele organisasjonen, noe som vil hjelpe selskapet med å integrere sine salgskanaler. Løsningen vil også gi forbedret lagerstyring, økt omløpshastighet, samt verktøy til avanserte prognoser og planlegging, inkludert størrelser og fargeplanlegging.

Løsningen vil bli implementert på 18 lokasjoner over hele landet. ODEL vil få bedre synlighet over sin logistikk slik at de lettere kan planlegge og tilpasse seg skiftende forbrukertrender, effektivisere lagerpåfylling samt forbedre resultatene sine.

“Etter en nøye evalueringsprosess som omfattet alle de store leverandører av forretningssystemer, valgte vi IFS,” sier ODEL’s grunnlegger og CEO Otara Gunawardene. “IFS passet våre forretningsbehov både nå og i fremtiden og vi ser frem til et nært samarbeide i de kommende månedene.”

“Vi er glade over å ønske Odel velkommen som IFS kunde og over å styrke vårt forhold til Sri Lankas ledende moteforhandler,” sier IFS South Asia Vice President Jayantha De Silva. “Vår løsning vil hjelpe selskapet til å planlegge og styre sin logistikk, hele veien ut til butikkene. Det vil gi Odel mulighet til å kombinere salgskanalene sømløst og administrere lagerbeholdningen for å øke kundenes lojalitet og tilfredshet.”

Om ODEL
ODEL PLC (ODEL), er ett av de største selskapene innen mote, klær og kosmetikk på Sri Lanka. ODEL’s varehus tilbyr et bredt utvalg produkter fra både lokale og globale produsenter. Selskapet driver 17 varehus hvor flaggskipet ligger i hjertet av Colombo og resten rundt i de fleste distrikter i landet. ODEL er notert på Colombo Stock Exchange.

Mer informasjon er tilgjengelig på www.odel.lk

IFS er en børsnoteret virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983. Virksomheten utvikler, levererer og implementerer IFS Applications™, et komponentbaseret forretningssystem. IFS fokuserer på bransjer hvor en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske: service & vedlikehold, produksjon, logistikk og prosjekt.  IFS har mer enn 2000 kunder, er aktive i cirka 60 land og har 2800 ansatte. I 2012 gikk nettoomsetningen opp til SEK  2,7 milliarder.

For mere informasjon se www.IFSWORLD.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Sitater

sier ODEL’s grunnlegger og CEO Otara Gunawardene