Odfjell Drilling velger IFS Applications

IFS melder av Odfjell Drilling, et internasjonalt bore-, brønnservice- og engineering selskap, har valgt IFS Applications™ for Offshore Service. Avtalen omfatter lisenser samt første fase av implementeringsprosjektet.

Odfjell Drilling er en internasjonal bore kontraktør som eier og drifter mobile rigger innen dypvannsboring og andre krevende miljøer. Selskapet tilbyr også plattformboring samt engineering- og brønntjenester. Selskapet har fem moderne borre-enheter i Norge, Tanzania, Angola og Brasil og utfører borre-tjenester på 20 produksjonsanlegg i Nordsjøen.

Odfjell Drillings globale virksomhet innebærer at selskapet hadde behov for en komplett bransjeløsning for å støtte sin internasjonale vekst. Etter en grundig prosess valgte Odfjell Drilling IFS Applications for Offshore Service.

– Vi har høye forventninger til at IFS Applications skal støtte vårt arbeid for forbedret datakvalitet og bedre beslutningsprosesser. Vi forventer også mer effektive forretningsprosesser og økt forutsigbarhet innen hele virksomheten, sier Simen Lieungh, CEO, Odfjell Drilling.

– Vi er glade for å ønske Odfjell Drilling velkommen til vår voksende liste over kunder i offshoresegmentet. Olje- og gassindustrien er et langsiktig fokus for IFS og vi kan se tilbake på et stort antall kontrakter i år. Nå ser vi frem til å bidra med våre løsninger og bransjekunnskap for at Odfjell skal nå sine mål, sier Glenn Arnesen, CEO, IFS Scandinavia.

Løsningen fra IFS inkluderer støtte for vedlikehold, dokumenthåndtering, prosjektstyring, økonomi, logistikk og personal/HR. IFS Applications inkluderer også fullstendig støtte for de komplekse juridiske krav som regulerer det brasilianske markedet samt IFS Instant Replication, et verktøy for rask datareplikering mellom offshore-rigger og den landbaserte virksomheten.

Olje- og gassindustrien er en av IFS sine prioriterte bransjer. IFS tilbyr en komplett, integrert bransjeløsning som håndterer hele livssyklusen for kontrakter, prosjekter, anlegg og tjenester. IFS Applications inkluderer funksjonalitet for kontrakt- og prosjekthåndtering, risikohåndtering, budsjettering og prognostisering, konstruksjon og materialhåndtering, produksjon, dokumenthåndtering samt komponenter for service og vedlikehold, alt sammen integrert med økonomi og HR.

Blant IFS er sine kunder er Maersk Drilling, Maersk Supply Service, Agility Group, Babcock Engineering Services, Heerema Fabrication Group, Seadrill, Archer, Apply Sørco, Hertel, Bergen Group Rosenberg, Technip, BWO, Semco Maritime, Reinertsen, STX Europe, PGS, Wellstream, Hamworthy, Icon Engineering, IMCO Engineering & Construction og Trans-Northern Pipelines Inc.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

Om Odfjell Drilling
Odfjell Drilling er et privateid internasjonalt borre-, brønn og konstruksjonsselskap. Selskapet har vært involvert i internasjonal borrevirksomhet siden tidlig 70-tall. I dag har selskapet 3000 ansatte og virksomhet i 20 land.

For mer informasjon, se www.oddfjelldrilling.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, kontor i over 60 land og har totalt ca 2700 ansatte. Nettoomsetningen i 2011 ble SEK 2,6 milliarder.

For mer informasjon – se www.ifsworld.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisasjionsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.