Prosjektorientert kontraktør velger IFS Applications

​En av verdens ledende kontraktører innen engineering og prosjektstyring for olje- og gassindustrien har valgt IFS Applications som selskapets nye forretningssystem. Systemet skal støtte selskapets vekst og bidra til å strømlinjeforme forretningsprosesser i over 20 land. Kontrakten med IFS inkluderer lisenser, vedlikehold og tjenester i tre år til en verdi i området 10-15 millioner Euro, hvorav 2 millioner Euro blir inntekstført i 2. Kvartal.

Implementeringen av IFS Applications er del av selskapets globale strategi og vil støtte selskapets virksomhet som kontraktør i utfordrende, globale forhold. Det nye systemet skal bidra til å styre konstruksjonsarbeidet mer effektivt, strømlinjeforme prosessene og således bidra til videre vekst innen Engineering, Procurement, Construction, Installation (EPCI) segmentet. For å nå dette ønsket selskapet en hel-integrert, prosjektorientert løsning som dekker alle aspekter av virksomheten samt forbedrer prosjektytelse gjennom full kontroll over de fem nøkkel-faktorer for prosjektorienterte virksomheter; risiko, kostkontroll, kontantstrøm, tid og ressurser.

Løsningen inkluderer IFS Applications komponenter for økonomi, distribusjon, prosjekt (prosjektøkonomi og prosjektutførelse), engineering og produkt design, produksjon, vedlikehold, personalhåndtering (HR), samhandlingsløsninger samt business performance.

IFS fokuserer strategisk på leverandører til olje- og gassindustrien og har levert løsninger til denne sektoren i mange år. IFS tilbyr en komplett, integrert og industri-spesifikk løsning som dekker hele livssyklusen til en virksomhet både fra et prosjekt- og utstyrsperspektiv; fra prosjektstyring, innkjøp, materialstyring og fabrikasjon til installasjon. Kundene inkluderer Grenland Group, Babcock Engineering Services, Heerema Fabrication Group, Dresser-Rand, Yantai Raffles, STX Europe, Seawell, Apply Sørco, APL, Hertel, Bergen Group Rosenberg, BWO og Hamworthy Gas Systems.

KONTAKTINFORMASJON
Manni Svensson
Telefon: +46 8 58 78 45 00
IR & PR
manni.svensson@ifsworld.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, virksomhet i over 50 land og har totalt ca 2700 ansatte. Nettoomsetningen i 2009 ble SEK 2,6 milliarder.

For mer informasjon – se www.IFSWORLD.com.

IFS, Box 1545, SE-581 15 Linköping, Sweden – Phone: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01 Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) is a limited liability company registered in Linköping, Sweden. Corporate identity number: 556122-0996