Prosjektorienterte Camfil Farr Power Systems velger IFS Applications

Camfil Farr Power Systems (CFPS), en verdensledende produsent av luftfiltrerings- og akustikksystem for turbomaskiner, har valgt IFS Applications for prosjektorientert produksjon for å effektivisere sine forretningsprosesser globalt. Kontrakten inkluderer lisenser og konsulenttjenester og har en total verdi på SEK 11 millioner.

Løsningen inkluderer IFS Applications komponenter for økonomi, distribusjon, innkjøp, produksjon, prosjektstyring, produktdatahåndtering (PDM), salgskonfigurator, servicekontrakt og personalsystem (HR). IFS skal implementere løsningen ved CFPS’ virksomheter I Sverige, Canada, Tyskland og India. Innledende konseptfase er gjennomført og implementeringsprosjektet begynner nå omgående.

Som OEM*-partner til verdens ledende gassturbin- og kompressorprodusenter stilles høye krav til CFPS, både når det gjelder kvalitet og fleksibilitet. For å forbedre virksomheten og bli mer kundeorientert har CFPS begynt en endringsprosess for å strømlinjeforme forretningsprosessene globalt.

─ For å til enhver tid kunne tilpasse oss skiftende markedskrav er vi avhengig av et fleksibelt forretningssystem som IFS Applications. Vi er en prosjektorientert virksomhet og behøver en helintegrert, prosjektbasert løsning for å sikre oversikt over kritisk prosjektinformasjon i sanntid. IFS har bevist sin evne til å møte disse krav og i kombinasjon med tilgang til lokal og global service og support er vi overbevist om at vi har funnet en fremtidsrettet ERP-partner, sier Peter Sandberg, Adm Dir i CFPS.

IFS’ strategi om kontinuerlig investeringer i produktutvikling, i kombinasjon med en kompetent konsulentoriganisasjon, har gitt selskapet en posisjon som langsiktig ERP-partner hos mange globale virksomheter innenfor prosjektområdet.

—Vi har strategisk fokus på prosjektbaserte løsninger, noe vi ser er helt rett for mange virksomheter i ulike bransjer – spesielt de som har en global virksomhet. Når nå også Camfill Farr velger oss, ser vi det som et tydelig signal om at vi er på rett spor, sier Glenn Arnesen, CEO IFS Scandinavia.

*Noter:
Original Equipment Manufacturer (OEM): Aktører innen dette området produserer produkter eller komponenter som kjøpes av andre selskap og videreselges under disse selskaps navn. OEM betegner den opprinnelige produsenten av produktet.

Telefon: 47 66 90 73 00

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

Om Camfil Farr Power Systems
Camfil Farr er verdens største og ledende produsent av filter og renluftsløsninger. Produktene finnes overalt; fra kontorer til rene rom for sensitiv elektronikkproduksjon, gruver, fabrikker, sykehus og kjernekraftverk. Konsernet har 29 datterselskap, 23 produksjonsanlegg og agenter i Europa, Nordamerika og Asia. Camfil Farr Power Systems (CFPS) er del av Camfil Farr-gruppen som fokuserer på segmentet luftfiltrerings- og akustikksystem for turbomaskiner. Camfilfilter er kjernen i systemet og sikrer en optimal daglig virksomhet og forbedret økonomi for kundene.

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt I 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications™, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA teknologi. IFS fokuserer på industrier der følgende kjerneprosesser er strategiske; service & anlegg, produksjon, prosjekt og verdikjedehåndtering. IFS har 2,000 kunder og er representert I over 50 land med totalt 2,700 ansatte. Omsetningen i 2010 var SEK 2.6 milliarder.

For mer informasjon, vennligst besøk: www.IFSWORLD.com

IFS, Box 1545, SE-581 15 Linköping, Sweden – Phone: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) is a limited liability company registered in Linköping, Sweden.
Corporate identity number: 556122-0996