Samhall AB, en av Sveriges største tjenesteleverandører, har valgt IFS Applications 10 som sin digitale plattform

Sky-basert ERP-løsning fra IFS skal støtte Samhall på deres digitale reise.

Forretningssystemleverandøren IFS, kunngjør i dag at den svenske tjenesteleverandøren Samhall, har valgt IFS Applications™ 10 som sin nye ERP-plattform. Systemet skal optimalisere og forenkle sentrale forretningsprosesser og samtidig gjøre arbeidsdagen mer produktiv og givende for Samhalls 25.000 ansatte.

Samhall AB er en av de største tjenesteleverandørene i Sverige. De tilbyr tjenester innen rengjøring og renseri, logistikktjenester, eiendomstjenester, helsetjenester og tjenester innen varehandel, industri og produksjon. Samhall har som oppdrag å skape inspirerende og meningsfulle jobber for mennesker med nedsatt funksjonsevne og begrenset arbeidskapasitet. For å fremme personlig og profesjonell utvikling leverer Samhall tjenester i et konkurranseutsatt marked hvor målet er å gi medarbeiderne en overgang til faste ansettelser hos selskapets kunder. Blant disse finner man Volvo, IKEA, Axfood, Ingram Micro og hamburgerkjeden Max.

I et konkurranseutsatt marked, fant Samhall behov for et nytt ERP-system til å forbedre sin effektivitet og optimalisere driften. Etter nøye vurdering av flere store ERP-leverandører, valgte Samhall IFS Applications 10 som sin nye digitale plattform.
- Vi trengte en fremtidsrettet ERP-løsning med sterkt fokus på service-orienterte prosesser som kunne støtte opp om våre forskjellige forretningsområder og hjelpe oss på den digitale reisen. Vi er glade for vårt valg av IFS Applications og ser frem til å jobbe med IFS for å forbedre våre forretningsprosesser, tjenester og gjøre hver dag mer produktiv for våre ansatte, sier Paul Lidbom, CFO i Samhall.

Nylanserte IFS Applications 10, inkluderer store forbedringer for service-orienterte virksomheter, spesielt virksomheter med behov for integrerte systemer, skreddersydd til deres forretningsmodell. Den nye løsningen som tas i bruk hos Samhall, vil leveres gjennom skytjenesten IFS Managed Cloud og inkluderer støtte for nøkkelprosesser som økonomi, produksjon og service. Løsningen skal også støtte selskapets -personell ute på oppdrag, med robuste funksjoner som vil levere mer verdi for kundene.
- Vi er veldig glade over å ha fått denne muligheten til å støtte Samhall på deres digitaliseringsreise, og å være en del av deres svært viktige samfunnsoppdrag. Denne kontrakten beviser at vi har en sterk posisjon innen serviceindustrien og at IFS Applications er et godt valg for selskaper med flere ulike forretningsområder og komplekse behov. Vi ser frem til samarbeidet med Samhall og utviklingen av deres tilbud og konkurranseevne, sier Elni Kullmer, Head of IFS Scandinavia.

For å lære mer om hvordan IFS støtter service-orienterte virksomheter, vennligst besøk: www.ifsworld.com/corp/industries/service/.

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

Om Samhall

Samhall er et statlig eid selskap med over 25.000 ansatte som har som oppgave å skape arbeid som fremmer utvikling for mennesker med nedsatt funksjonsevne og redusert arbeidskapasitet. Samhall tilbyr hovedsakelig tjenester innen rengjøring og renseri, varehus og logistikk, arbeidsplass og eiendomstjenester, helsetjenester og tjenester innen varehandel, industri og produksjon. Samhall utfører disse oppdragene som en underleverandør enten ved utleie av arbeidskraft, eller med egne produksjonsbedrifter. Les mer på https://www.samhall.se

IFS™ utvikler og leverer forretningssystemer tll kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler samt driver serviceorienterte virksomheter. Vår bransjekunnskap og våre løsninger har sammen med vår kundefokus gjort oss til ledende innen sektoren. Våre 3 500 ansatte støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon besøk: IFSworld.com