Svensk leverandør av produkter og tjenester for distribusjon av drivstoff velger IFS Applications 9 for å støtte rask vekst

Wennström Fuel Systems har valgt IFS for å integrere viktige forretningsprosesser i tre regioner og for å støtte over 100 mobile serviceteknikere

IFS kunngjør at det svenske selskapet Wennström Fuel Systems, leverandør av produkter og tjenester for distribusjon av drivstoff, vil implementere IFS Applications™ 9 for å integrere sentrale prosesser og konsolidere virksomheten for å støtte fremtidig vekst. Løsningen ble solgt og vil bli implementert og støttet av IFS sin skandinaviske partner Novacura, medlem av IFS Partner Network.

Wennström Fuel Systems, en del av Wennström Group, er en raskt voksende leverandør av produkter, tjenester og vedlikehold for drivstoffdistribusjon og påfylling av drivstoff i Sverige, Norge, Danmark og Finland. De har over 200 ansatte i Nord-Europa.

For å sikre selskapets kontroll under en fase med rask vekst, trengte Wennström Fuel Systems en ERP-løsning som kunne hjelpe de fire nordiske regionene med å generere omfattende og detaljert oversikt over finansiell informasjon på konsernnivå. Selskapet ønsket også å forenkle prosessen med å levere tjenester på eller over avtalte servicenivåer - (SLA).

IFS Applications 9 vil støtte disse behovene, gjennom å utnytte sine kraftige moduler for økonomi, Service Management og administrasjon av mobile arbeidsordre. Mobilitet vare viktig for Wennström Fuel Systems som har over 100 mobilbrukere som opererer i felten og vedlikeholder pumpestasjoner. Ved hjelp av IFS Mobile Work Order og Service Management vil selskapets serviceteknikere raskt kunne få tilgang til informasjon og administrere bestillinger med IFS Applications ute i felten, noe som gir betydelig besparelse av tid og ressurser.

“IFS Applications vil være en viktig komponent i vår fremtidige vekst og forbedring av vår kundeservice,” sa Claes Bonnier, MD i Wennström Fuel Systems. “Løsningen vil gi oss en fleksibel og fremtidsrettet plattform som muliggjør en mer effektiv, fleksibel og mobil organisasjon.”

Med implementeringen som starter i desember 2015, vil IFS sin partner Novacura erstatte det tidligere ERP-systemet Movex med IFS Applications 9. Løsningen skal implementeres uten tilpasninger, noe som resulterer i en rask implementeringsprosess, der systemet er planlagt å gå live i Finland i april 2016 og i Sverige og Norge i september 2016. Det er også en mulighet for å implementere løsningen i den danske avdelingen på et senere stadium.

Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia la til, “Dette er en stor seier for IFS og vår partner Novacura og er også et godt eksempel på hvordan IFS Applications kan støtte veksten i et mindre selskap. Den viser også hvordan en ERP-løsning effektivt kan konsolidere viktige forretningsprosesser og utvikle kjernevirksomheten ved å forbedre effektiviteten for en stor mobil arbeidsstyrke.”

Anders Lundin, Corporate Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjelper mer enn 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk.

For mer informasjon se www.IFSWORLD.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/