Svenske konsulentselskapet Novacura blir en del av IFS sitt partnerprogram som forhandler av IFS Applications

Ekspanderende konsulentselskap støtter IFS sin vekst i energisektoren.

IFS kunngjør at firmaet har signert en samarbeidsavtale med det svenske konsulentselskapet Novacura, som dermed blir en del av IFS Partner Network og skal arbeide med salg, implementering og support av IFS Applications™ med fokus på den svenske og norske energisektoren.

Novacura er et voksende konsulentfirma innenfor ERP og har 50 ansatte fordelt på fem kontorer i Sverige, Norge, Nederland og Polen. Firmaet fokuserer på små og mellomstore bedrifter innenfor energibransjen og leverer bransjespesifikke industriløsninger basert på IFS Applications.

"I IFS ser vi en sterk programvarepartner vi kan vokse sammen med. IFS Applications gir oss gode muligheter til å pre konfigurere løsningene våre spesifikt tilpasset kravene i energibransjen. Når vi nå blir en partner kan vi levere og implementere bransjeløsninger raskere og mer effektivt enn tidligere", sier Klas Klasman, VD i Novacura Sverige.

"Vi er veldig fornøyde med partneravtalen med Novacura, som er i tråd med IFS` langsiktige mål om å vokse gjennom partnersamarbeid. Ved å kombinere Novacuras industrielle spisskompetanse med våre robuste bransjeløsninger vil vi kunne tilby kundene våre flere valgmuligheter, samtidig som vi øker salgskapasiteten vår", sier Elni Kullmer, Senior Vice President Partner Business i IFS Scandinavia.

IFS og Novacura har en rekke felles kunder, som for eksempel Hafslund og Statnett. Gjennom partneravtalen skal Novacuras konsulenter få opplæring og sertifiseres gjennom IFS Academy. Via dette programmet får Novacura også tilgang til IFS Upgrade Factory, en arbeidsgruppe i IFS som arbeider dedikert med oppgraderingsprosjekter. Bare i løpet av det siste året har dette initiativet bidratt til å oppgradere mer enn 100 skandinaviske kunder til nye versjoner av IFS Applications med en kortere implementasjons tid, lavere kostnader og raskere gevinstrealisering som en konsekvens.

Tom Smith, Marketing Director, IFS Scandinavia. Telefon: 47 404 85 956, tom.smith@ifsworld.com

Om Novacura

Novacura er en menneskeorientert IT-selskap, som gjennom IT-tjenester og egen programvare for forretningssystem, forenkler og effektiviserer sine kunders forretningskritiske prosesser. Selskapet er privat og har kontorer i Sverige, Norge, Polen og Nederland. I tillegg selges programvaren Novacura Flow gjennom partnere i Europa og USA.  Novacura har 50 erfarne ansatte og har sitt hovedkontor i Hovås utenfor Gøteborg. Selskapet har fått tildelt utmerkelsene Gasell 2013 og Superföretag 2013, 2014, 2015.  Les mer på: www.novacura.se

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjelper mer enn 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk.

For mer informasjon se www.IFSWORLD.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/