INFRA - Infratek tildelt kontrakt med E.ON i Sverige

Infratek, ved forretningsområdet Sentral Infrastruktur, er tildelt en kontrakt med E.ON Elnät vedrørende ombygging av to transformatorstasjoner i Klaverström og Lidboholm i Småland, Sverige.

Arbeidet omfatter total ombygging av to 50/10 kV transformatorstasjoner, og inkluderer riving av eksisterende bygg, oppføring av nye kontroll- og koblingsanleggsbygg, kontrollutrustning for 50 kV og 10 kV systemer, vekselstrøm- og likestrømsystemer, og bytte av 50 kV og 10 kV koblingsanlegg.

Kontrakten har en verdi på SEK 30 millioner.

Arbeidet starter opp umiddelbart og skal være ferdigstilt innen utgangen av 2013.

Konkurrerende tilbydere har, i henhold til forskrifter, en klageadgang på 10 dager og kontrakt kan ikke inngås før utgangen av klagefrist og eventuelle klager er behandlet.

Infratek ASA Oslo, 12. november 2012

Vibecke Skjolde, CFO +47 916 62 110, vibecke.skjolde@infratek.no
Alf Engqvist, konserndirektør Sentral Infrastruktur + 46 70 538 54 05, alf.engqvist@infratek.se

Infratek er et ledende nordisk konsern innen bygging, drifting og sikring av kritisk infrastruktur. Konsernet leverer et bredt spekter av tjenester innen strømforsyning, jernbanesystemer, fibernett, fjernvarme, belysning og tekniske høysikkerhetsløsninger. Infratek har 1700 ansatte i Norge, Sverige og Finland, og omsetning i 2011 på NOK 2,9 milliarder. Infratek er notert på Oslo Børs. Les mer på www.infratek.no.

This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.