Infratek tildelt kontrakt i Finland

Infratek, ved forretningsområdet Sentral Infrastruktur, er tildelt en kontrakt med det finske distribusjonsnettselskapet Mäntsälän Sähkö, vedrørende totalleveranse av en 110 kV transformatorstasjon.

Transformatorstasjonen ligger i utkanten av hovedstadsområdet Helsinki, ca. 50 km nord for Infrateks kontor i Tammisto.

Kontrakten har en verdi på om lag EUR 2,4 millioner og arbeidet vil bli igangsatt umiddelbart.

Transformatorstasjonen vil bli ferdigstilt og overlevert innen slutten av april 2014. Totalleveransen inkluderer et nytt 110 kV koblingsanlegg, beskyttelses- og hjelpesystemer, og 110 kV underjordiske kabeltilkoblinger til datasenteret til det russiske selskapet Yandex.

Oslo, 30. august 2013

47 916 62 110, vibecke.skjolde@infratek.no