Inify Laboratories - Flere diagnoser levert i første kvartal, enn i hele 2023

STOCKHOLM - 24. april 2024 - Inify Laboratories, en helintegrert digital laboratorietjenesteleverandør innen patologi og kreftdiagnostikk, så en 184% økning i salget i Q1 2024, sammenlignet med forrige kvartal.

«Det vi ser nå er resultatet av mange års forberedelser. Det ble levert flere diagnoser i første kvartal alene, enn i hele 2023. Hele selskapets organisasjon er klar for den kraftige økningen i omsetningen som vi ser, både i år og i årene som kommer», sier administrerende direktør Fredrik Palm i Inify Laboratories.

Inify opplever stor interesse fra nye kunder, og forventer fortsatt sterk vekst i løpet av året. Dialoger med nye kunder inkluderer både offentlige og private helsetilbydere, da strukturer for levering av helsetjenester varierer mellom regioner i landet.

«Veksten vi ser i antall prøver og omsetning er en klar anerkjennelse av verdien vi skaper og tilliten vi bygger, med våre kunder», sier Palm.

Markedet for diagnostisering av prostatakreft vil fortsette å vokse. Lange, uforutsigbare responstider med varierende kvalitet utgjør store utfordringer for de fleste land, og antallet tilfeller av prostatakreft globalt forventes å øke betydelig innen 2040.

«Parallelt med etableringen i Sverige pågår vår evaluering av utvalgte markeder i Europa. Vi fokuserer først og fremst på land som i utgangspunktet kan sende pasientprøver til Sverige, noe som gir oss et godt grunnlag for å ta stilling til om vi skal etablere laboratorievirksomhet i disse landene», sier Palm.

Inifys suksess avhenger av å ha et best mulig team. Derfor fortsetter selskapet å utvide organisasjonen. Nye kolleger er ønsket velkommen i første kvartal, og nye vil bli ønsket velkommen senere i år.

«Teamet vårt er styrket med ansatte innen markedsføring, diagnostikk, kundestøtte og laboratorieekspertise. Dette er helt i tråd med våre planer og gjør at vi er godt bemannet for den veksten vi ser fremover», sier Palm.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt administrerende direktør, Fredrik Palm, fredrik.palm@inify.com, eller besøk www.inify.com.

Fremtidens patologi

Inify Laboratories leverer kreftdiagnostikk gjennom ultramoderne laboratorietjenester innen patologi. Den bruker en heldigital, standardisert, KI-støttet arbeidsflyt for å optimalisere kvalitet og responstider, i førsteomgang innen prostata. Konseptet er skalerbart og kan utvides til andre diagnoser.

Tjenesten omfatter hele verdikjeden med prøvehåndteringen; fra logistikk, til prøveforberedelse, til rapportering fra patologen. Rapporten er assistert av vår egen KI, bevist i kliniske studier å ha verdensledende nøyaktighet. Hele arbeidsflyten støttes av et skreddersydd prosesskontrollsystem.

Selskapet, basert i Sverige, ble uavhengig i 2022 gjennom en spin-off fra ContextVision, med 40 års erfaring innen digital bildebehandling for medisinske applikasjoner.

Selskapet er notert på Euronext Growth Oslo under tickeren INIFY.