Inify Laboratories - Vellykket laboratorielansering i andre kvartal med leveranse av de første prostatakreftdiagnosene

STOCKHOLM – 23. august 2023 – Inify Laboratories, en helintegrert digital ultramoderne laboratorietjeneste som tilbyr kreftdiagnostikk innen patologi, hadde en vellykket lansering av sitt laboratorie i andre kvartal 2023.

«Vi lanserte vår laboratorietjeneste i midten av juni, som planlagt. Interessen er stor, og vi ser allerede de første inntektsstrømmene,» sier administrerende direktør Fredrik Palm i Inify Laboratories.

Siden åpningen har responstiden fra innsamlingen av prøver helt til kundene får en elektronisk strukturert, lettlest rapport, vært godt innenfor tidsrammen som ble lovet.

«Hemmeligheten bak våre korte, forutsigbare responstider, som er en stor utfordring for mange laboratorier, at vi har bygget laboratoriet vårt fra bunnen av med et felles mål; å skape morgendagens laboratorium, og tilby kreftdiagnostikk i verdensklasse,» sier laboratorieleder Emelie Edvigsson ved Inify Laboratories.

Selskapet har inngått flere strategiske partnerskap, ett med den svenske avdelingen av Loomis. Loomis er et globalt verditransportselskap som er ansvarlig for transport av prøver fra klinikker til Inifys laboratorium, samt lagring og distribusjon av emballasjematerialer.

«Vi har i løpet av perioden startet samarbeid med viktige partnere, som vi har inngått avtaler med tidligere på året. Disse partnerskapene styrker tilbudet vårt, samtidig som de viser vår innovative måte å tenke på,» sier Palm.

Inifys tette dialog med klinikker i oppbyggingsfasen av laboratoriet har vært avgjørende for å få i gang inntektsstrømmen. Kundene var godt forberedt, og flere av dem sendte prøver med en gang tjenesten ble lansert.

«Helt siden lanseringen har vi kontinuerlig mottatt biopsier for prøveforberedelse og diagnostisering, som fungerer som første bevis på at Inifys forretningsmodell fungerer,» sier Palm.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt administrerende direktør, Fredrik Palm, fredrik.palm@inify.com, eller besøk https://www.inify.com.

Tjenesten inkluderer hele verdikjeden innen håndteringen av prøver; fra logistikk, til prøveforberedelse, til patologens rapportering fra enten Inify Laboratories eller kunden. Diagnosen er assistert av vår egen AI, bevist i kliniske studier å ha verdensledende nøyaktighet. Hele arbeidsflyten støttes av et skreddersydd prosesskontrollsystem.

Selskapet, basert i Sverige, ble uavhengig i 2022 gjennom en «spin-off» fra ContextVision, med 40 års erfaring innen digital bildebehandling for medisinske applikasjoner. Selskapet er notert på Euronext Growth Oslo under tickeren INIFY.