Inifys første ultramoderne laboratorium i rute

STOCKHOLM – 17. august 2022 – Inify Laboratories, et selskap som tilbyr fullt digitaliserte patologilaboratorietjenester for kreftdiagnostikk, notert i juni 2022 på Euronext Growth i Oslo, er i rute med å bygge sitt første ultramoderne laboratorium på Campus Solna, Sverige, ved siden av verden -ledende helsevesen.

- Vi signerte en femårig leiekontrakt for våre kontor- og laboratoriefasiliteter på Campus Solna. De blir Inifys hovedkvarter, og vil huse vårt første laboratorium samt vårt «Center of Excellence», sier administrerende direktør Fredrik Palm i Inify.

Selskapet forventer å flytte inn i det nye anlegget i løpet av fjerde kvartal 2022 og umiddelbart starte installasjon av systemer og utstyr, etterfulgt av akkreditering. Laboratoriet vil starte produksjon av prostatakreftdiagnoser i henhold til planen – en gang i løpet av første halvdel av 2023.

Spesialdesignet IT-system

Parallelt fortsetter Inify å utvikle og integrere et spesialdesignet prosess og IT-system, bygget for å støtte et heldigital, standardisert rapporteringssystem med AI-støttet arbeidsflyt.

- Dette vil gjøre oss i stand til å gi raske og forutsigbare responstider, samtidig som vi sikrer høyest mulig diagnostisk kvalitet ved å kombinere vår høytytende AI-løsning med ekspertisen til sertifiserte patologer, sier Palm.

Selskapet har i dag 16 ansatte, støttet av spesialiserte konsulenter for enkelte oppgaver. I tillegg til et kommersielt team fokusert på å kartlegge den potensielle kundebasen, besitter selskapet avansert teknisk, laboratorie- og medisinsk kompetanse; alle med omfattende kunnskap innen sin egen nisje, så vel som innen patologidomenet.

- Vår nye Chief Medical Officer (CMO), Dr. Claes Lindh, som både er doktor i medisin og har en Ph.D. i prostatakreftpatologi fra Karolinska Institutet, begynner hos oss i september. Dr. Lindh vil være sentral i de diagnostiske delene av virksomheten, samt vår medisinske strategi fremover, sier Palm.

Finansiering

Selskapet hentet inn NOK 150 millioner i en rettet emisjon i løpet av andre kvartal, og sikret med det finansieringen av selskapet frem til «proof-of-concept-stadiet».

Det var stor interesse for plasseringen, og ser vi på handelsvolumene i etterkant av børsnoteringen, er det et tydelig bevis på at det er god interesse for selskapet blant investorer, til tross for at den nåværende geopolitiske situasjonen rammer markedene hardt, sier Palm.

For mer informasjon, vennligst kontakt Fredrik Palm, fredrik.palm@inify.com eller besøk www.inify.com

About Inify Laboratories

Inify Laboratories provides cancer diagnostics through ultra-modern laboratory services within histopathology. Fully digital, standardized and AI- supported workflow is applied to optimize quality and response times, initially for prostate cancer. The concept is scalable and extendible to other diagnosis. The company origins from ContextVision and became independent in February 2022.

The company, based in Sweden, is listed on Euronext Growth Oslo under the ticker INIFY.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.