Venter en merkbar økning av kunder, volum og salg i 2024

STOCKHOLM - 29. februar 2024 - Inify Laboratories, en helintegrert digital laboratorietjenesteleverandør innen patologi og kreftdiagnostikk, så viktige brikker falle på plass i løpet av fjerde kvartal i fjor, hvor den fremste var selskapets akkreditering som medisinsk laboratorium. Dette banet vei for å gjøre Inifys diagnostiske tjeneste fullt tilgjengelig for både private og offentlige helsetjenester, noe som resulterte i en salgsvekst på 176 prosent, sammenlignet med tredje kvartal.

«Jeg tør påstå at vår virksomhet er unik – både i Sverige og internasjonalt. Vårt mål er å ligge i forkant når det gjelder responstider, kvalitet og brukervennlighet, både for kunder og ansatte,» sier administrerende direktør Fredrik Palm i Inify Laboratories. «Jeg har sagt det før - vi har så vidt begynt,» fortsetter Palm.

Generelt sliter helsesektoren med høy arbeidsbelastning, lange ventetider og stor variasjon i kvalitet – alle utfordringer som så absolutt gjelder prostatakreftdiagnostikk. Svenske retningslinjer sier at en pasient skal motta sine testresultater innen 11 dager fra prøvetaking; men i mange år har dette kun blitt oppnådd med en liten prosentandel av pasientene.

«Alle Inifys diagnoser har blitt levert innen vår garanterte responstid på fem dager, noe som forkorter pasientens ventetid på en diagnose, med flere uker,» sier Palm.

Inifys første laboratorium i Solna, nær Karolinska Institutet, har kapasitet til å tilby diagnostiske tjenester for alle prostatakrefttilfeller i hele Sverige, så vel som fra utlandet.

«Samspillet mellom kunstig intelligens, strømlinjeformede prosesser, dedikerte medarbeidere og entusiastiske kunder, har satt i gang et paradigmeskifte innen prostatakreftdiagnostikk - til fordel for mange pasienter allerede, og flere skal det bli,» sier salgs- og markedssjef Maria Holmberg ved Inify Laboratories.

«Suksess på hjemmemarkedet vårt i Sverige, vil bli fulgt opp av internasjonale etableringer, hvor vi fortsetter å kartlegge ulike markeder, med fokus på Europa. Vi forventer en merkbar økning i antall kunder, volum og salg i 2024,» sier administrerende direktør Fredrik Palm i Inify Laboratories.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt administrerende direktør, Fredrik Palm, fredrik.palm@inify.com, eller besøk https://www.inify.com.

Tjenesten inkluderer hele verdikjeden innen håndteringen av prøver; fra logistikk, til prøveforberedelse, til patologens rapportering fra enten Inify Laboratories eller kunden. Rapporten er assistert av vår egen AI, bevist i kliniske studier å ha verdensledende nøyaktighet. Hele arbeidsflyten støttes av et skreddersydd prosesskontrollsystem.

Selskapet, basert i Sverige, ble uavhengig i 2022 gjennom en «spin-off» fra ContextVision, med 40 års erfaring innen digital bildebehandling for medisinske applikasjoner.

Selskapet er notert på Euronext Growth Oslo under tickeren INIFY.