100 år med WOLF-Garten – 100 år med innovasjoner Små hager – Store krav

Hager i Europa i 2022: Mindre hager, store krav

Mer enn halvparten av de europeiske husholdningene eier en hage, det vil si omtrent 108 millioner hager over hele Europa. Dette betyr at minst én av to private husholdninger tar vare på et grøntområde – uavhengig av dets faktiske størrelse: nær to tredjedeler av hagestørrelsene er under 300 m², og omtrent halvparten av hagene er bare 50 til 100 m² store. størrelse.

Dette kan også være grunnen til at mindre enn 10 % av europeiske hageeiere ansetter en gartner eller søker profesjonell hjelp til hagearbeid – Europeisk hagearbeid er en gjør-det-selv-jobb*.

Liten overraskelse, de fleste hageeiere lagrer hageredskapene sine hjemme, i små skur eller i garasjer, og den tilgjengelige lagringsplassen er vanligvis svært begrenset, spesielt når flere verktøy er nødvendig for forskjellige hageoppgaver.

Men selv på de minste plassene er det et mangfold av gjøremål og hageeiernes behov for brukervennlige, innovative og sterkt løsningsorienterte produkter er like stort. For vedlikehold av små hageområder er tungt utstyr vanligvis ikke nødvendig, men på en annen side vil man heller ikke kutte, sage eller trimme alt for hånd: Kompakte multiverktøysystemer er det ideelle valget. Med tanke på at naboer i boligområder vanligvis ikke bor så langt unna – hvorfor ikke gå for batteriteknologi? På den måten kan hverdagslige hageoppgaver som trimming av plenkanter eller beskjæring av hekker og busker gjøres enkelt, stille og på en spesielt nabovennlig måte.

Så det er ingen overraskelse at viljen til å kjøpe et multiverktøysystem er ganske høy ifølge en europeisk forbrukerundersøkelse. Pris, holdbarhet, bærekraft og ergonomi samt helårsfunksjonalitet er de viktigste kriteriene. De mest populære verktøyene er hekksaksen med 70 %, etterfulgt av gressklipperen (64 %), strengtrimmeren (60 %), teleskopskjæreren (55 %) og stangsagen (51 %)*. Men finnes det et system som lar manuelle og batteridrevne enheter kombineres? Som kan tilpasses individuelt til hagen og dens respektive vedlikeholdsbehov? Som kan stues bort enkelt og på en plassbesparende måte?

Løsningen: det splitter nye e-multi-star™-systemet

I WOLF-Garten sin 100-årige historie er multi-star® klikksystemet trolig den mest kjente produktgruppen som har inspirert utallige generasjoner hageeiere: Med ett enkelt klikk kan mer enn 70 redskaper for alle hageoppgaver kobles til ett av 14 håndtak. Dette skaper et bredt spekter av muligheter og tillater et individuelt utvalg av hageredskaper som gjør hagearbeid enklere.

Akkurat i tide til 40-årsjubileet for flere stjerner, utvider WOLF-Garten nå denne klassikeren med et batterihåndtak og fem batteridrevne tilbehør. Med dette utvalget av redskaper, bestående av hekksaks, gressklipper, strengtrimmer, gressklipper og beskjæringssaks, imøtekommer e-multi-star™-systemet kundenes behov for en effektiv og allsidig hageløsning. For å gjøre ting enda bedre, er det nye batterihåndtaket også kompatibelt med alle manuelle multi-star®-tilbehør.

En annen fordel: det kompakte og nye designet, som multi-star®-kunder allerede er kjent med, gjør det nå også mulig å oppbevare de batteridrevne verktøyene på små rom og lagre dem på en plassbesparende måte til neste gangs bruk. For å toppe alt, er e-multi-star™ veggladeren mer enn bare praktisk og fungerer som både oppbevaring og lader i ett.

2022-jubileet: 100 år med WOLF-Garten - 100 år med innovasjoner

Det karakteristiske ulveansiktet på rød bakgrunn. I generasjoner har den stått for tysk utførelse og kvalitet. Å gjøre hagearbeid enklere for kundene med innovasjoner og øke deres glede av det har alltid vært WOLF-Gartens tanke. En stor del av befolkningen, spesielt i Frankrike, Tyskland og Nederland, kjenner merkevaren WOLF-Garten. Her og i mange andre europeiske land er WOLF-Garten synonymt med fascinasjonen og gleden ved hagearbeid.

Gregor Wolf utvikler i 1927 i jernvarefabrikken grunnlagt i 1922 av far August Wolf med sønnene Gregor og Otto i Betzdorf an der Sieg. Ideen fikk han etter å ha sett en bonde jobbe på jordene på vei hjem.

Den første innovasjonen ble fulgt av mange andre, og til i dag preger den konstante innovasjonsdriften historien til selskapet grunnlagt i 1922 av August Wolf som en jernvarefabrikk.

*Kilde: USP Marketing Consultancy B.V. (2020): The garden trends and brands monitor. European quantitative consumer study. Rotterdam, NL.

Om WOLF-Garten®

WOLF-Garten®, et Stanley Black & Decker-merke, ble grunnlagt som en jernvarefabrikk av August Wolf i 1922, og selv i dag fortsetter historien å være preget av den konstante jakten på innovasjon. Det dristige ulveansiktet på rød bakgrunn har stått for tysk utførelse og kvalitet i generasjoner. Som fullsortimentsleverandør av hageutstyr regnes WOLF-Garten® som en av Europas ledende produsenter innen fullsortimentssektoren. Dets omfattende produktspekter strekker seg fra håndhageverktøy, gressklippere, makuleringsmaskiner og beskjæringssakser, helt til frø og gjødsel.

For mer informasjon om alle WOLF-Garten®-produkter, besøk www.wolf-garten.com.

Mediakontakt:

Phone +46 8 96 05 95 / Mobile: +46 736 60 81 75