Det norske helsevesenet kan spare opptil 75 % på endepunkt-kostnadene sine

IGEL samler IT-ledere fra den nordiske helsesektoren

IGEL har stor suksess innen helsesektoren i Norden. Selskapet har blant annet en langvarig relasjon med Region Jämtland Härjedalen i Sverige. En viktig årsak til suksessen er hvor mye mer effektivt helsevesenet kan bli ved å ta i bruk IGELs operativsystem i maskinparken sin. Ifølge IGELs egne undersøkelser kan helsevesenet spare opptil 75 prosent av endepunkt-kostnadene sine, samtidig som det blir lettere for helsepersonalet å logge seg inn, sikkerheten forbedres og endepunktene deres får lengre levetid. 2. og 3. oktober skal IGEL samle IT-ledere fra de nordiske helsesektorene til et arrangement i Göteborg.

Det norske helsevesenet har for tiden flere store utfordringer. Den største er budsjettnedskjæringer, en annen kan være behovet for å lette bruken av IT for de ansatte, og en tredje er IT-sikkerhet. Alle disse utfordringene kan forbedres hvis organisasjonene tar i bruk IGEL OS. IGELs løsning bygger på Linux, som har minimale ytelseskrav for å virke. Det gjør at kundene kan gjenbruke eldre datamaskiner som ikke lenger egner seg til andre vanlige operativsystemer. Med IGEL OS lagres det ingen data på det lokale endepunktet. Hvis den ansattes PC blir stjålet eller går i stykker, mister man ingen informasjon. Det er også andre fordeler ved at det ikke lagres data på det lokale endepunktet som bruker IGEL OS. IGEL fungerer sammen med Preventative Security Model©. Med IGEL OS unngår man 95 % av all ondsinnet kode.

- Det IGEL kan gjør for helsesektoren, er å optimalisere kostnadene, øke sikkerheten og tilby bærekraftige løsninger, sier Timo Siedenberg, Regional Vice President for Norden. Kundene våre kan bruke enkle enheter i stedet for høytytende endepunkter, noe som vil redusere kostnadene deres. Dette gjør det mulig for organisasjonene å bruke enhetene sine lengre. I stedet for tre år kan endepunktene brukes i fem til sju år, siden operativsystemet krever mye mindre ytelse.

Region Jämtland Härjedalen er kunde av IGEL. De vil være til stede i Göteborg som en referanse for oss og fortelle om miljøet de bruker i dag. Sammen med partnerne våre Citrix, Control Up, Pointsharp, Imprivata, Lenovo, HP og LG vil IGEL demonstrere ulike effektive løsninger for helsesektorene i Norden. Det er viktig å kunne forenkle arbeidet for leger og sykepleiere.

- Sykepleiere og leger logger seg på systemene deres flere ganger om dagen, forteller Timo Siedenberg. Ved å forenkle og redusere tiden som går med til denne prosedyren, frigjør man tid som personalet kan bruke på hovedoppgaven sin: å ta seg av pasientene og redde liv.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Timo Siedenberg
Regional Vice President, Norden
IGEL

Siedenberg@igel.com

Om IGEL
Vi lever i en verden av hybride arbeidsplasser. Flere nettskyer kan levere applikasjoner fra hvor som helst til en spredt arbeidsstyrke ved hjelp av alle mulige slags enheter. For å imøtekomme behovet for et sikkert og administrert endepunkt for denne hybride verdenen, leverer IGEL løsningen med COSMOS, en endepunktsplattform som kan gi tilgang til en hvilken som helst digital arbeidsplass eller web-basert applikasjon. IGEL gir IT-teamene den sikkerheten og kontrollen de trenger, samtidig som sluttbrukerne får friheten til å jobbe på den måten de vil. Ved å gjøre det mulig å bruke en hvilken som helst nettsky og en hvilken som helst enhet hvor som helst, legger IGEL til rette for en datamaskinopplevelse for sluttbrukerne som er både sikker og som letter samarbeidet i helsevesenet, finansvesenet, detaljhandelen, industrien og det offentlige. IGEL har et voksende økosystem bestående av mer enn 125 integrerte IGEL Ready-partnere og kontorer i Europa og USA. Vi er representert med partnere i mer enn 50 land.
Du kan lese mer om IGEL på www.igel.com