E-Power for vårrengjøring: WOLF-Garten utvider e-multi-star® systemet og starter 2023-sesongen med ny redskap for rengjøring

Siden i fjor har WOLF-Garten multistar® klikk-system, trolig den mest kjente produktgruppen i selskapets 100-årige historie, vært elektrisk. Det klassiske systemet ble utvidet til å inkludere et batterihåndtak – kompatibelt med standard multistar® tilbehør – og fem batteridrevne arbeidsredskaper: fødselen til e-multi-star® systemet. Denne e-evolusjonen videreføres denne sesongen: Bygd på svært gode (test) resultater I 2022, utvides det innovative oppladbare batterisystemet nå til å omfatte tre nye tilbehør for rengjøring.

- Med lanseringen av e-multi-starTM systemet, var vi I stand til å møte kundenes etterspørsel etter en effektiv og allsidig systemløsning for hagen, sa Mike Fees, Group Brand Manager i Stanley Black & Decker Outdoor GmbH. Vi er glade for at vi nå kan tilby et elektrisk alternativ i segmentet for rengjøringsutstyr for den kommende sesongen, og for å kunne legge til rette for arbeid utendørs i enda større grad for våre kunder.

Alle gode ting kommer I tre: e-multi-star® rengjøringsutstyr
De nye e-multi-starTM rengjøringstilbehøret består av BR16eM som er en elektrisk feiemaskin som inkluderer motor. Denne kan suppleres etter behov med to separate tilgjengelige motorløse tillegg – JB11eM som er en fugebørste og ED16eM som er en kantkutter (hver enhet selges separate).

Feiemaskin BR16eM
Feiemaskinen BR16eM veier ca 3,8 kg inkl. Motor. Den har en arbeidsbredde på 165mm, som bidrar til å gi effektiv rengjøring av ulike overflater som stein- og tregulv. Med en arealytelse på inntil 40m², rengjøres stier og terrasser raskt: Børsten er laget av plast og har en diameter på 100mm, er utskiftbar og tilgjengelig separat som tilbehør (en utgave for underlag av tre, og en variant for underlag av stein). Med en
hastighet på inntil 845 rpm roterer børsten kraftig mot kjøreretningen, noes om bidrar til å oppnå en spesielt høy renseeffekt. Plastdekselet beskytter mot smuss og vannsprut. På grunn av de vinklede bustene, renser feiemaskinen effektivt helt inn til kanten og oppnår utmerkede resultater selv på våte overflatter.

Fugebørste JB11eM
Fugebørsten JB11eM er en motorløs utvidelse av rengjøringsutstyret som betjenes I forbindelse med feiemaskinen BR16eM. Den veier I underkant av 3 kg og har en arbeidsbredde på 10mm. Stålbørstene roterer med en
hastighet på inntil 1160 rpm. Den svake hellingen av børsten og plastdekselet (inkl. gummileppe) gjør det mulig å arbeide helt opptil vegger eller hindringer. Dette bidrar til å tillate rengjøring av vanskelig tilgjengelige hjørner, smale vinkler, små nisjer og smale skjøter. Hjuldesignet støtter balansert bruk og bidrar til å forhindre at motoren kommer I kontakt med bakken. Fugebørsten og plasthjulet som følger med her klikkes enkelt på plass uten behov for verktøy til høyre eller venstre for motorblokken. Både børsten
og hjulet er utskiftbare, og tilgjengelig separate som tilbehør. For bruk på mer sensitive steintyper, eren nylonbørste også tilgjengelig som tilbehør (selges separat).

Kantkutter ED16eM
Kantkutteren ED16eM består av et blad på utsiden og en børste på innsiden. Etter å ha renset kantene, blir den tilstøtende overflaten også rengjort for smuss fra kantkuttingen. Inkludert motor veier den kun 3,2 kg. Bladet er laget av stål og har en arbeidsdiameter på 160 mm, og
roterer med en hastighet på inntil 1160 rpm sammen med børsten. Et plastdeksel med gummileppe bidrar til å beskytte mot smuss og annet fra jobben med å kutte kantene. Hjulet er designet for å gi støtte og balansert bruk, som forhindrer at motorblokken kommer i kontakt med bakken.
Akkurat som fugebørsten, så er ED16eM kantkutteren kun funksjonell I forbindelse med motoren til BR16eM feiemaskinen. Kantkutteren og plasthjulet som er inkludert i pakken klikkes enkelt på plass uten bruk av verktøy. Bladet med børste, samt hjulet, er utskiftbart og tilgjengelig som separate tilbehør.

Om e-multi-starTM
Kjernen i e-multi-starTM systemet er BS140eM batteriskaftet som er laget av aluminium: Skaftet er 140 cm langt, og med en vekt på kun 1000 gram inkludert batteri, så er det en skikkelig lettvekter. Drevet av en batteripakke på fem 2,5 Ah Litium-ion-celler som er koblet sammen i serie, så har batteriskaftet en hurtigladertid på 85 minutter.

2-i-1 konsept – veggfeste og lader I ett
Laderen kan monteres på veggen for praktisk oppbevaring av batterihåndtaket (I en maksimal avstand på 180 cm fra ett strømuttak): For å lade, sett bare håndtaket inn I veggfestet, hold batteriet fulladet og e-multi-starTM systemet er alltid klart til bruk. Det integrerte BMS (Battery Management System) kontrollerer lade- og utladningsprosessen, og bidrar på denne måten til å gi optimal ytelse og lang levetid for batteriene. De elektriske koblingene på underside av pinnen er designet for integrert beskyttelse mot vannsprut og smuss.

Allsidige kombinasjoner
For stor allsidighet er det nye trådløse håndtaket kompatibelt med alle standard multi-star® fester/tilbehør. 2023-serien består av åtte arbeidsredskaper, hver selges separate: Stringtrimmer, hekksaks, stangsag, gressaks, grensaks, feiemaskin, fugebørste og kantkutter. Ved hjelp av multi-star® adapteren med låsemekanisme kobles festene sikkert til det trådløse håndtaket med bare ett klikk. Takket være den enkle og raske måten for å skifte redskap, så kan ulike jobber enkelt kombineres og fullføres med få pauser eller ret tetter hverandre.

Lett og kompakt
Alle arbeidsredskaper har en lett og kompakt design, noes om gjør dem enkle å bære til arbeidsplassen: Kombinert med den slanke og enkle utformingen av håndtaket er totalvekten til e-multi-starTM system lav.

Ergonomisk og fleksibelt
Den ergonomiske utformingen av det trådløse håndtaket tilpasser seg hånden og muliggjør enkel betjening I ulike posisjoner- enten du jobber på bakken eller i luften. Alle arbeidsredskaper er utstyrt med et led som gjør at arbeidsvinkelen mellom verktøyet og det batteridrevne håndtaket kan endres. Når den er justert og individuelt tilpasset kropsstørrelsen, gjør arbeidet med e-multi-starTM systemet hagearbeidet enkelt.

Effektivt og brukervennlig
De batteridrevne verktøyene til e-multi-starTM systemet kan startes pålitelig når som helst ved å trykke på en knapp. Batterihåndtaket har en sikkerhetsbryter hvis design gjør at verktøyet kan startes og stoppes uten å måtte aktivere sikkerhetsknappen på nytt hver gang. For fremtiden: En utvidelse av e-multi-starTM systemet er planlagt.

Priser* og tilgjengelighet
e-multi-starTM systemet utvides fra våren 2023 med rensetilbehør bestående av feiemaskin BR16eM, samt fugebørsten JB11eM og kantkutter ED16eM og vil være tilgjengelig til følgende veiledende priser
(alle 3 rengjøringstilbehør selges separate):

WOLF-Garten e-multi-starTM feiemaskin BR16eM 1195 NOK
WOLF-Garten e-multi-starTM fugebørste JB11eM** 399 NOK
WOLF-Garten e-multi-starTM kantkutter ED16eM** 399 NOK

WOLF-Garten e-multi-starTM batterihåndtak BS140eM 995 NOK

WOLF-Garten e-multi-starTM stringtrimmer LT25eM 499 NOK
WOLF-Garten e-multi-starTM hekksaks HT40eM 995 NOK
WOLF-Garten e-multi-starTM grensaks PS20eM 1249 NOK
WOLF-Garten e-multi-starTM gressaks GS10eM 569 NOK
WOLF-Garten e-multi-starTM stangsag TL32eM 1395 NOK

WOLF-Garten e-multi-starTM D-handle HAeM 199 NOK
WOLF-Garten e-multi-starTM 2-in1 charger & wall mount QC 25eM 349 NOK

WOLF-Garten gir 3 år garanti på e-multi-starTM tilbehør, og 2 år garanti på e-multi-starTM
batterihåndtaket.***

* Veil. Utsalgspriser. Forbehold om endring ila sesong.
** Motorløs utvidelse: Betjening kun mulig I kombinasjon med BR16eM.
*** Noen begrensninger følger. Se www.wolf-garten.com/en/service/warrnaty for fullstendig informasjon om garanti.

Pressekontakt:

Om WOLF-Garten®
WOLF-Garten®, et Stanley Black & Decker merke, ble grunnlagt 1922 av August Wolf som en maskinvarefabrikk og er fortsatt preget av en constant drivkraft for innovasjon. Det karakteristiske ulveansiktet på rød bakgrunn har stått for tysk utførelse og kvalitet I generasjoner. Som fullsortimentsleverandør av hageverktøy, er WOLF-Garten® en av de største produsentene I fullsortimentssektoren. Det omfattende produktutvalget strekker seg fra håndverktøy, gressklippere, makuleringsmaskiner og beskjæringssakser til frø og gjødsel.
For mer informasjon om alle WOLF-Garten® produkter, besøk www.wolf-garten.com.