Trendsettende: Cub Cadet utvider E-serien med en 60 V batterigressklipper

Oslo, våren 2022 – Klipping av plen, vedlikehold av hekk og trær, fjerning av løv og trimming – det er mye å gjøre i hagen. Like varierte som oppgavene er også kravene til utendørsutstyr og dets drivsystem. Elektrifisering er et sentralt tema i den grønne industrien. Aksepten og etterspørselen øker stadig, og det samme gjør profesjonaliteten til batteridrevne enheter. Mens batteriverktøy lenge har vært ansett som mindre kraftige og mindre holdbare, har Cub Cadet bevist det motsatte i noen år nå med en toppmoderne E-serie.

I 2022-sesongen vil elektrifiseringen også avansere fortløpende som en del av selskapets strategi: «Fremtiden tilhører elektrisk drevet utendørsutstyr,» sier Søren Moltke Andersen, nordisk salgssjef i MTD Products. «Det er vårt erklærte mål å utvide Cub Cadet som et forhandlereksklusivt merke på en bærekraftig og fremtidsrettet måte. Vi er stolte over å legge til elektriske alternativer til produktporteføljen vår igjen i år - selvfølgelig med den vanlige Cub Cadet-kvaliteten når det gjelder kraft og utholdenhet.»

Til den nye sesongen utvider Cub Cadet 60 V batterisystemet med en kraftig gressklipper.

Det attraktive designet med blå elementer skaper en visuell kobling for å indikere elektrifisering og gir Cub Cadets E-serie et «familieutseende».

Cub Cadet E-serien: 100 % elektrisk. 0 % kompromisser.

Alle enhetene i Cub Cadets E-serie får sin kraft fra toppmoderne litium-ion-batterier og tilbyr takket være den nyeste teknologien alt dagens hagefagfolk verdsetter: ytelsen til en bensinmotor, ergonomi, holdbarhet og «ren energi».

Hjertet i 60 V-batterisystemet er et utskiftbart litium-ion-batteri: Du har valget mellom to oppladbare batterier i 2,5 eller 5,0 Ah-versjoner med ladetid på henholdsvis 75 eller 150 minutter som enkelt kan kombineres med alle enheter i serien avhengig av ønsket ytelse. Avhengig av valgt hastighetsnivå og med 2,5 Ah batteri er driftstiden opptil 45/60 minutter (LH5 T60 kantklipper), 80 minutter (LH5 H60 hekksaks), 90 minutter (LH5 B60 løvblåser) og opp til 140 snitt 10x10 cm trykkimpregnert furu (LH5 C60 motorsag).

I tillegg til lang driftstid sørger den moderne batteriteknologien for at ytelsen ikke synker selv når batterinivået er lavt. Enhetene yter dermed like kraftig som bensinmotorer og beskytter miljøet takket være den elektriske kraften: Ingen eksos, karbonmonoksid eller uforbrente hydrokarboner fra den innebygde kraftkilden for en renere, utslippsfri tur og opptil 64 % stillere enn sammenlignbare bensinenheter.

Effektiv og slitesterk

Alle Cub Cadet E-serie-enheter er utstyrt med de nyeste børsteløse elektriske motorene. I tillegg til spesielt effektiv bruk og konstant kraft gir dette ytterligere fordeler i forhold til konvensjonelle motortyper: Motoren inneholder ingen slitedeler som tennplugger, drivstoffiltre eller kileremmer som må skiftes, noe som gjør den ekstremt slitesterk, med lite og enkelt vedlikehold. Siden de elektriske klipperne hverken bruker bensin eller olje reduseres også driftskostnadene og miljøet ivaretas.

Et annet pluss: de elektriske motorene kan startes enkelt og pålitelig ved å trykke på en knapp - aldri mer trekking i startsnoren.

Komfortabel og brukervennlig

For hele Cub Cadet E-serien er ingen ting gjort halvveis når det kommer til utstyr og komfort, for å gjøre arbeidshverdagen så behagelig som mulig.

For eksempel har alle håndholdte med 60 V batterisystem en praktisk krok for plassbesparende veggoppbevaring. Den nye batterigressklipperen LM5 E51R kan lagres på en like plassbesparende måte - selv vertikalt - takket være det sammenleggbare håndtaket.

Velkommen til familien: 60 V batterigressklipper LM5 E51R

Plenen er hjertet i hagen og Cub Cadet 60 V batterisystemet har nå en toppmoderne løsning klar også

her: Det eksisterende utvalget av kantklippere (LH5 T60), hekksakser (LH5 H60), løvblåsere (LH5 B60) og motorsager (LH5 C60) utvides denne sesongen til å inkludere en batterigressklipper:

med en kraftig motor og en komfortabel klippebredde på 51 cm tar Cub Cadet LM5 E51R enkelt store flater på opptil 700 m² i toppform. Den sentrale klippehøydejusteringen mellom 38 og 88 mm garanterer alltid perfekte klipperesultater og kan enkelt justeres i 6 trinn ved hjelp av en spak. Takket være variabel klippehøyde og robust klippeaggregat i stål er den nye batteridrevne klipperen også egnet for krevende terreng. Ergonomisk og sklisikker

Gummigrep og høykvalitets hjullager på alle fire hjul sørger for jevn kjøring til enhver tid. Bakhjulsdriften gjør hagearbeidet enda enklere. Spesielt praktisk: Hastigheten til den batteridrevne klipperen kan styres kontinuerlig via en regulator - slik at hastigheten kan tilpasses ditt eget gangtempo.

«Økt luftflyt-teknologi» sørger for optimal transport av kappet til oppsamlingsposen på 60 liter (inkludert) uten å legge igjen noe kapp på plenen. Klipperen har også en integrert jorddekke-funksjon.

I tillegg til sin enestående kutte- og oppsamlingsytelse imponerer LM5 E51R også når det gjelder komfort: Det høydejusterbare og sammenleggbare styret kan raskt og komfortabelt justeres til tre posisjoner og individuelt tilpasses kroppsstørrelsen. Dette muliggjør ikke bare en oppreist arbeidsstilling til enhver tid, men også plassbesparende vertikal lagring. Den oppreiste posisjonen letter også rengjøringen.

Med den nye E-serien tilbyr Cub Cadet et omfattende elektrisk utvalg av kraftige verktøy for profesjonelt hage- og landskapsvedlikehold.

Fortsettelse følger…

Ikke lenger bare en fremtidsvisjon her (i Europa)? I USA introduserer Cub Cadet for første gang denne sesongen en stor zero-turn-gressklipper med Li-Ion-kraft, og løfter dermed en annen produktgruppe til et bærekraftig nivå. Den europeiske markedslanseringen er planlagt i 2023.

60 V batterisystem pris og tilgjengelighet*

Cub Cadet 60 V batterisystemet vil bli utvidet med LM5 E51R gressklipper fra våren 2022 og vil være tilgjengelig eksklusivt fra spesialforhandlere til følgende veiledende priser.

Gressklipper LM5 E51R:                              7.295,-                                 2,5Ah/135Wh batteri BP6025:                      1.995,-

Kantklipper LH5 T60:                                   2.695,-                                 5,0Ah/270Wh batteri BP6050:                      3.095,-

Hekksaks LH5 H60:                                      2.495,-                                 Lader BC 6020:                                                                 849,-

Løvblåser LH5 B60:                                     2.495,-

Motorsag LH5 C60:                                     2.995,-

Alle priser inkluderer batteri og lader.

*Med forbehold om prisjusteringer.

Om Cub Cadet®

Cub Cadet, ett varemerke fra Stanley Black & Decker, ble grunnlagt i 1961. Cub Cadet utvikler, designer og produserer motorisert utstyr for utendørsbruk med bruk av komponenter av høyest mulig kvalitet og globale leverandører. Gjennom ett engasjert og omfattende nettverk av forhandlere leverer Cub Cadet ett komplett sortiment av høyt presterende motorutrustning og tjenester som dekker alle aspekter av redskap for bruk utendørs enten det er huseieren eller profesjonelle brukere. Dette kan være firehjulsstyrte zero-turn-riders, batteri- og bensindrevne zero-turn-riders med styrespaker, vanlige gressklippere, hagetraktorer, UTV maskiner, batteri- og bensindrevne håndholdte produkter, snøfresere og mye mer. Cub Cadet, som er lokalisert I Valley City, Ohio, er kjent over hele verden for sin arv av teknisk kompetanse og sitt progressive engasjement for å utforme produktene rundt de mennesker som er avhengige av Cub Cadet utstyret for å hjelpe dem å frigjøre det fulle potensialet på sine utendørsområder. For mer informasjon om alle Cu Cadet-produkter, besøk eu.cubcadet.com/no.

Mediakontakt:

Tel +46 736 60 81 75