Vi presenterer den nye Robomow RKS-serien: Flere smil til plenen din

Robomow utvider sin suksessrike RK-serie med to nye RKS-modeller designet for mindre plener.

Den private hagen har blitt det ultimate samlingsstedet for familie og venner, og en velstelt plen er en viktig del av hagens sjarm. Robomow®, en pålitelig leder innen robotgressklippere, og har i over 25 år hjulpet hageeiere med å få mer tid og glede av uterommet. Basert på suksessen til RK-plattformen, inkludert den høyt rangerte RK1000, er Robomow® glade for å kunne lansere to nye modeller som er spesielt utviklet for mindre plener: RKS 800 og RKS 1500.

Enkel gressklipping og mer
RKS-modellene, anbefales for plener på inntil henholdsvis 800 m² og 1500 m², har en klippebredde på 19 cm. Disse robotgressklipperne er utstyrt med fire dobbeltkantede stålkniver og klipper effektivt selv tykt gress, samtidig som det klipte gresset bioklippes. Dette fremmer sunn vekst og gir et frodig, tett plenteppe. Avklippet fungerer også som naturlig gjødsel, og gir fuktighet og næringsstoffer tilbake til jorden, noe som bidrar til å forbedre den generelle kvaliteten.

RKS-serien er designet for å håndtere ulike typer terreng, og har en justerbar klippehøyde på 20-70 mm og flytende klippepanne. Dette gjør det enkelt for robotgressklipperne å navigere i ujevnt terreng, takket være terrenghjulene og den velbalanserte vektfordelingen på bakakselen. Det solide grepet og den effektive manøvreringsevnen gjør at robotgressklipperne takler bakker og stigninger på opptil 35 %.

Smarte funksjoner for utmerkede resultater
De nye RKS-modellene er utstyrt med praktiske ekstrafunksjoner som sparer tid og gir imponerende resultater. En funksjon som skiller seg ut, er den innovative kantmodusen. Ved hjelp av et forskjøvet klippeaggregat strekker knivene seg ut over akselavstanden, noe som gjør det mulig å trimme ikke bare plenen, men også kantene, og dermed minimere behovet for manuell etterarbeid. Og det er ikke alt, for når klipperen nærmer seg plenkanten, så senker den gradvis farten, svinger forsiktig unna og kjører tilbake til klippeområdet. På denne måten unngår du unødvendig slitasje på kantene og minimerer sannsynligheten for merker.

Begge Robomow®-modellene er utstyrt med litium-ion-batterier med lang levetid, noe som sikrer optimal drifts- og ladetid for de respektive plenstørrelsene de er designet for. Mens RKS 800 har et batteri med en kapasitet på 2,5 Ah, har RKS 1500 et kraftig batteri på 4,9 Ah, som gir lengre driftstid for større plener. I tillegg har begge modellene børsteløse likestrømsmotorer som gir stillegående drift (mindre enn 64 dB). Dette bidrar til å skape et fredelig miljø for naboer og for hvile midt på dagen.

Smart og brukervennlig betjening
Det er enkelt å sette opp og betjene RKS-modellene. LED-displayet og Robomow®-appen gjør det enkelt å programmere og tilpasse klippingen. Enten du skal administrere flere soner eller sette opp en klippeplan, gir det intuitive grensesnittet trinnvis veiledning.

Med innebygd Wi-Fi-funksjonalitet kan RKS-modellene styres, stilles inn og betjenes fra hvor som helst i klippeområdet, så lenge det er full internettdekning.

Enkelt vedlikehold
Robomow® vet hvor viktig det er med enkelt vedlikehold. RKS-modellene har automatiske rengjøringsfunksjoner for klippeenheten og hjulene, noe som effektiviserer vedlikeholdsprosessen og bidrar til å holde gressklipperen i optimal stand..

Trygghetsgaranti
For at kundene skal kunne føle seg trygge, tilbyr Robomow® WarrantyExtensionPLUS, som gir en utvidet garantiperiode på ett år, helt gratis. For å aktivere WarrantyExtensionPLUS er det bare å registrere robotgressklipperen på Robomow®-nettstedet innen tre måneder etter kjøpet.

Tilgjengelighet og priser
De nye Robomow® RKS-modellene vil være tilgjengelig eksklusivt hos uavhengige forhandlere fra våren 2024. RKS 800 vil ha en veiledende utsalgspris på 11 995 NOK, mens RKS 1500 vil ha en veiledende utsalgspris på 12 995 NOK. Vær oppmerksom på at prisene kan endres og variere fra forhandler til forhandler.

Om Robomow®
Robomow®, et varemerke fra Stanley Black & Decker, har vært en pioner innen førsteklasses robotgressklippere siden 1995. Det er et av de ledende varemerkene innen segmentet helautomatiske gressklippere.