Ytelse møter kvalitet og komfort: den nye Cub Cadet XZ8 Enduro-serien

Etterlyst: Den ultimate kombinasjonen av ytelse, kvalitet og komfort. Funnet: XZ8 ENDURO-SERIEN.

I 2023-sesongen utvider Cub Cadet sin vellykkede portefølje av Zero-Turn sitteklippere og presenterer den nye utgaven av vår unike zero-turn-teknologi med rattkontroll og firehjulsstyring: I likhet med sine kolleger i XZ6-serien kombinerer de nye XZ8-modellene kraften i Cub Cadet-sitteklippere med ratt og den unike styreteknologien. Med hensyn til yteevne legger de to nye modellene listen enda litt høyere, noe som gjør XZ8-klipperne til ideelle maskiner for store plener.

- Med den storartede rammekonstruksjonen av stålrør og den patenterte Synchro Steer®-teknologien tilbyr de nye XZ8-modellene alt som skal til for å overbevise våre kunder, uttaler Wolfgang Rill (Salgssjef for uavhengig detaljhandel ved Stanley Black & Decker Outdoor GmbH) «For Stanley Black & Decker Outdoor GmbH er fokuset på Cub Cadet-merket, og på å kontinuerlig utvide det med overbevisende nye produkter for å videreføre suksesshistorien sammen med våre forhandlere og kunder.

Patentert styresystem
Synchro Steer®-teknologien er unik for XZ6- og XZ8-serien og gir den maksimale manøvrerbarheten som karakteriserer konvensjonelle zero-turn maskiner, kombinert med full kontroll over forhjulene. Drevet og styringen er perfekt tilpasset for å bidra til å gi nøyaktig hastighet og rotasjonsretning for begge drivhjulene for en hvilken som helst rattposisjon. Dette gir enestående manøvrerbarhet og bakkeegenskaper. De førsteklasses dekkene bidrar til den nødvendige trekkraften for å sikre stabilitet og kontroll ved en stor variasjon av værforhold og overflater. Styrbare forhjul med pneumatiske dekk bidrar til å snu på en femøring.

Kraftig ytelse
Med kraften fra den høye ytelsen i Kawasaki®. (XZ8 S122) og Kohler®. EFI (XZ8 S137i) motorene med slagvolum på 726 cm3 (XZ8 S122) og 747 cm3 (XZ8 S137i) – kombinert med robust klippeaggregat med stor klippebredde – er de nye modellene skapt for å nå over et areal 11,000 m2/h (XZ8 S122) og 13,000 m2/h (XZ8 S137i).

Klipperne imponerer med enestående klippe- og bio-ytelse – uavhengig av om valgt klippebredde er 122 cm (XZ8 S122) eller 137 cm (XZ8 S137i). Det pendel-opphengte klippeaggregatet kan justeres individuelt til 16 stillinger med klippehøyder på 25–114 mm ved hjelp av en fotbetjent løftemekanisme for klippeaggregatet. Den er utformet for å følge konturene i plenen, for å gi et presist klippemønster selv ved høyere hastigheter. Det inkluderte bio-settet og den valgfrie 380L oppsamleren gjør XZ8-klipperne fleksible og allsidige.

Lang levetid
I tillegg til kraftige motorer, sikrer høykvalitets materialer og kraftige komponenter som den robuste stålrørsrammen og det solide sveisede klippeaggregatet, maskinen høy stabilitet og lang levetid. Dette gjør de nye XZ8-modellene til pålitelige partnere med lite vedlikeholdsbehov.

Cub Cadet har absolutt tillit til de nye XZ8-modellenes robusthet og slitestyrke og tilbyr en garanti på 3 år eller opptil 500 arbeidstimer (alt etter hva som kommer først) for kommersiell bruk eller privat bruk.

Komfort? Absolutt.
Sikkerhet er en naturlig topprioritet og derfor er de nye XZ8-modellene utstyrt med en solid veltebøyle som standardutstyr.

Komfortfunksjoner inkluderer en fotbetjent løft av klippepannen, individuelt justerbart førsteklasses sete med høy ryggstøtte og armlener, justerbar rattstamme og ultrakraftige LED-frontlykter. Ytterligere komfort tilbys av vibrasjonsdempende komponenter i alle kontaktpunkter: setet (individuelt justerbar fjæring), føttene (skli- og vibrasjonsdempende gummigulvmatte) og hendene (myke håndtak).

Dette bidrar til komfort og ergonomi, samt at det minimerer utmattelse under arbeidet, selv over lange perioder, ved høye hastigheter eller ved arbeid under grålysning eller skumring. Selv under vanskelige forhold klippes store, krevende arealer raskt og effektivt.

Cub Cadet har skapt bransjens sterkeste utvalg av sitteklippere med nullsving – alle utformet for å levere den aller beste manøvrerbarheten. Enten det er en tradisjonell sikkerhetsbøyle eller innovativ rattkontroll, kan du forvente den eksepsjonelle opplevelsen som bare kommer fra de beste.

Pris* og tilgjengelighet
De nye Cub Cadet XZ8 Zero-turn sitteklippere vil bli tilgjengelige våren 2023, med anbefalte forhandlerpriser anslått til NOK 140.995,-* (XZ8 S122) og NOK 119.695,-* (XZ8 S137i).

*Prisene kan endres

Mediekontakt:
+46 73-660 81 75

Om Cub Cadet®
Cub Cadet er et Stanley Black & Decker-merke og ble etablert i 1961. Cub Cadet prosjekterer, designer og bygger utendørs kraftutstyr av høykvalitetskomponenter hentet både lokalt og globalt. Gjennom et dedikert og omfattende nettverk av forhandlere, leverer Cub Cadet en komplett serie med motordrevet utstyr og tjenester med høy ytelse som dekker alle aspekter av hagepleie både for profesjonelle og huseiere, inkludert firehjulsstyrte Zero-turn sitteklippere, batteri- og bensindrevne Zero-turn klippere med sikkerhetsbøyle samt plen- og hagetraktorer, nyttekjøretøyer, batteri- og bensindrevne håndholdte og hagearbeidsverktøy, snøfresere og mer til. Cub Cadet er basert i Valley City, Ohio, og er anerkjent over hele verden for sine bidrag innen ingeniørkunst og sin progressive engasjement i å utforme Cub Cadet-utstyr med hensyn til dem som er avhengige av det, for å bidra til å forløse potensialet i utearealene deres. For mer informasjon om alle Cub Cadets produkter, besøk cubcadet.eu.