Zero turn-teknologi på sitt beste: Cub Cadet presenterer den nye XZ6 ENDURO SERIEN med Synchro Steer®

Får vi introdusere? Det neste nivået av zero turn-teknologi. I 2022-sesongen vil Cub Cadet utvide sitt suksessrike utvalg og presentere den nye utgaven av den unike verdensomspennende zero turn-teknologien med styrehjulskontroll og firehjulstrekk. De nye XZ6-modellene hever standarden for ENDURO SERIEN atter en gang: I likhet med styrespak-modellene i XZ5-serien, kombinerer de tre nye modellene ytelse og kraft med effektiviteten og slitestyrken til kraftige motorer og kombinerer dem med Cub Cadets unike styreteknologi med styrehjul.

Synchro Steer® - Innovativ styreteknologi

Synchro Steer® styreteknologi er det neste steget i evolusjonen av zero turn-teknologi. XZ6-serien med styrehjul leverer manøvreringsevnen til en tradisjonell zero turn-klipper og i tillegg full kontroll på forhjulene. Drift og styring er perfekt koordinert for å sikre korrekt fart og retning på rotasjonen til begge drivhjul i alle styrehjulsposisjoner. Dette garanterer uovertruffen styrke og stabilitet, og også fremragende evner i helning.

Zero turn - høy ytelse

Revolusjonerende styreteknologi kombinert med ytelsen og kraften fra en Cub Cadet sitteklipper plasserer XZ6-serien i en klasse for seg selv når det kommer til større plener:

Zero turn sitteklipperne fra Cub Cadet er i en klasse for seg med fremragende ytelse både når det gjelder klipping og jorddekking uavhengig av klippebredde - 107 cm (XZ6 S107), 117 cm (XZ6 S117) and 127 cm (XZ6 S127) respektivt. Det flytende klippeaggregatet leverer førsteklasses klippekvalitet. Det følger konturene av plenen og sikrer dermed et optimalt klippemønster. Klippehøyden kan bli individuelt justert fra 24 til 114 cm i 15 posisjoner. Det inkluderte jorddekkings-settet og den valgfritt tilgjengelige 230-liters gressoppsamleren gjør XZ6-klipperne fleksible og allsidige.

Ytelse og effektivitet

Takket være kraften fra høy-ytelses motorer fra Cub Cadet (XZ6 S107) og Kawasaki (XZ6 S117 og XZ6 S127), har disse nye klipperne en arealkapasitet på 10,000m2/h (XZ6 S107), 10,500m2/h (XZ6 S117) and 11,500m2/h (XZ6 S127). Dette betyr at selv større plener klippes på kort tid. De nye XZ6-modellene er designet for optimal fart og kontroll, noe som gjør dem i stand til å arbeide effektivt, rask og forsiktig med lavt drivstofforbruk.

Garantert slitestyrke

I tillegg til de kraftige motorene sikrer materialer av høy kvalitet og slitesterke komponenter som den robuste rørrammen av stål og det solide sveisede klippeaggregatet maksimal levetid.

Cub Cadet utviser sin totale tillett til slitestyrken og holdbarheten til de nye XZ6-modellene ved å tilby 3 års garanti til privatbruk.

Premiumkomfort og intelligent ergonomi

En ny definisjon av komfort: En rekke komfortfunksjoner som den fotkontrollerte hevingen av klippeaggregatet, individuelt justerbare premiumseter og rattstamme, mykt anti-skli ratt og kraftige LED hovedlys garanterer optimal komfort og enkel og trygg drift med den høyeste ergonomiske standarden uten å være utmattende - selv over lengre perioder og med høy fart.

Cub Cadet has created the industry's strongest lineup of zero-turn riders- all designed to deliver ultimate manueverability. Whether it's a traditional lap bar or the innovation of steering wheel control, expect the kind of exceptional experience that only comes from the best.

Exceptional Control.

Exceptional Control.

Premium-dekk gir forbedret grep for økt stabilitet og kontroll under alle værforhold og på et bredt spekter av overflater. De styrbare forhjulene med luftfylte dekk gjør det mulig å snu på et blunk. Ultrasterke LED-frontlykter sørger for optimal sikt når du arbeider ved daggry og i skumringen.

Dette betyr: maksimal arbeidssikkerhet over hele spekteret, avslappet og kontrollert arbeid med lite vibrasjon. Som et resultat av dette utgjør ikke engang de mest krevende flatende noen utfordring og de kan klippes raskt og effektivt selv under vanskelige forhold.

Pris og tilgjengelighet*

De nye Cub Cadet XZ6 zero turn-klipperne vil være tilgjengelig fra våren 2022, og veiledende pris starter på henholdsvis 53.995,- (XZ6 S107), 60.995,- (XZ6 S117) og 67.495,- (XZ6 S127).

*Med forbehold om prisjusteringer.

Om Cub Cadet®

Cub Cadet, ett varemerke fra Stanley Black & Decker, ble grunnlagt i 1961. Cub Cadet utvikler, designer og produserer motorisert utstyr for utendørsbruk med bruk av komponenter av høyest mulig kvalitet og globale leverandører. Gjennom ett engasjert og omfattende nettverk av forhandlere leverer Cub Cadet ett komplett sortiment av høyt presterende motorutrustning og tjenester som dekker alle aspekter av redskap for bruk utendørs enten det er huseieren eller profesjonelle brukere. Dette kan være firehjulsstyrte zero-turn-riders, batteri- og bensindrevne zero-turn-riders med styrespaker, vanlige gressklippere, hagetraktorer, UTV maskiner, batteri- og bensindrevne håndholdte produkter, snøfresere og mye mer. Cub Cadet, som er lokalisert I Valley City, Ohio, er kjent over hele verden for sin arv av teknisk kompetanse og sitt progressive engasjement for å utforme produktene rundt de mennesker som er avhengige av Cub Cadet utstyret for å hjelpe dem å frigjøre det fulle potensialet på sine utendørsområder. For mer informasjon om alle Cub Cadet-produkter, besøk eu.cubcadet.com/no.

Mediakontakt:

Phone +46 8 96 05 95 / Mobile: +46 736 60 81 75