Vestas Wind Systems velger Wipro til å sørge for Workplace Services

Oslo, Norge og Bangalore, India: Wipro Ltd. (NYSE:WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), som er et globalt og ledende selskap innen informasjonsteknologi, rådgivning og forretningsprosesstjenester, annonserte i dag at det har blitt valgt av Vestas Wind Systems A/S (VWS.CO) som dets strategiske IT- partner for Workplace Services. Med sitt hovedkvarter i Aarhus i Danmark er Vestas et globalt energiselskap som leverer førsteklasses vind energi løsninger i over 75 land. Vestas kjernevirksomhet omfatter utvikling, produksjon, salg og vedlikehold av vindkraftverk.

Wipro vil implementere sin løsning LiVE Workspace™ for Vestas som en del av dette mangeårige engasjementet med digital transformasjon. For brukerne gir løsningen en god dataopplevelse ved å sørge for sikker tilgang til applikasjoner – hvor som helst, når som helst og på alle tilgjengelige platformer. Denne løsningen vil hjelpe Vestas med å optimalisere kostnadene, samtidig som det sørger for at dets 20 000 ansatte, spredt rundt om i 75 land, får en brukersentrert, samarbeidende og energieffektiv arbeidsplass, som med smarte systemer vil øke virksomhetens fleksibilitet. Løsningen inkluderer videre proaktiv overvåkning for raskere gjenopprettelse av tjenestene, automatisering og «self-heal» for å minimere avbrudd i tjenestene og tilby en robust infrastruktur døgnet rundt for sluttbrukeren.

Torben Høeg Bonde, CIO i Vestas Wind Systems, sa: “For å kunne oppfylle vår strategi for lønnsom vekst, tror Vestas at IT bør være forretningsorientert. Vi har en visjon om å skape en smidig og framtidsrettet plattform på arbeidsplassen for alle våre 20 000 ansatte. Med Wipro som vår strategiske partner tar vi et viktig skritt for å oppfylle vår ambisjon om en Internett-sentrert IT-arkitektur.”

“Wipro har blitt valgt av Vestas som deres strategiske IT-partner for å transformere arbeidsplassen som et ledd i deres digitale reise. I dette mangeårige engasjementet vil vi dra full nytte av vår dype forståelse for industrien, som sammen med vår kompetanse på transformering av arbeidsplassen vil forbedre sluttbrukeropplevelsen for Vestas ansatte. Denne avtalen markerer begynnelsen på et strategisk forhold mellom Wipro og Vestas, og vil danne fundamentet i et innovativt teknologiprogram som vil styrke Vestas lederposisjon i industrien,” sa N. S. Bala, president for Manufacturing & Technology SBU i Wipro Limited.

Wipro er glad for å bli valgt som en strategisk partner i Vestas transformasjonsreise for å skape neste generasjons arbeidsplass. Gjennom nylig å ha blitt valgt ut til flere transformasjonsengasjementer i Norden, inkludert Vestas i Danmark, har Wipro stått fram som en klart foretrukket partner for nordiske selskaper som søker å tenke nytt i den digitale tidsalder,” sa Carl-Henrik Hallström, nordisk regionsjef for Wipro Limited.

Om Wipro Ltd.
Wipro Ltd. (NYSE:WIT) er et ledende selskap innen informasjonsteknologi, konsulentvirksomhet og forretningsprosesser. Selskapet leverer løsninger som gjør selskapets kunder i stand til å gjøre bedre forretninger. Wipro leverer vinnende bedriftsresultater ved hjelp av sin brede industrierfaring og et 360-graders syn på "Forretninger ved hjelp av teknologi" slik at kundene kan fokusere på sin vekst og utvikling.  Wipro er internasjonalt anerkjent for sin omfattende tjenesteportefølje, sin praktiske tilnærming til innovasjon og industriell kunnskap. Selskapet har mer enn 160 000 ansatte som betjener kunder i over 175 byer fordelt på 6 kontinenter. Se www.wipro.com for mer informasjon.

About Vestas Wind Systems
Every single day, Vestas wind turbines deliver clean energy that supports the global fight against climate change. Wind power from Vestas’ more than 55,000 wind turbines currently reduces carbon emissions by over 60 million tons of carbon dioxide every year, while at the same time building energy security and independence. Vestas has delivered wind energy in 75 countries, providing jobs for around 20,000 passionate people at our service and project sites, research facilities, factories and offices all over the world. With 52 percent more megawatts installed than anyone else in the industry and more than 71 GW of cumulative installed capacity worldwide, Vestas is the world leader in wind energy.

We invite you to learn more about Vestas by visiting our website at www.vestas.com and following us on our social media channels:

www.twitter.com/vestas

www.linkedin.com/company/vestas

www.facebook.com/vestas

www.instagram.com/vestas

Wipro pressekontakt:

Suzanna Abarca
suzanna.abarca@wipro.com

Subhashini Pattabhiraman
+91 9819773385
subhashini.pattabhiraman@wipro.com

Forward-looking and Cautionary Statements

Certain statements in this release concerning our future growth prospects are forward-looking statements, which involve a number of risks, and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those in such forward-looking statements. The risks and uncertainties relating to these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties regarding fluctuations in our earnings, revenue and profits, our ability to generate and manage growth, intense competition in IT services, our ability to maintain our cost advantage, wage increases in India, our ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost overruns on fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration, restrictions on immigration, our ability to manage our international operations, reduced demand for technology in our key focus areas, disruptions in telecommunication networks, our ability to successfully complete and integrate potential acquisitions, liability for damages on our service contracts, the success of the companies in which we make strategic investments, withdrawal of fiscal governmental incentives, political instability, war, legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, unauthorized use of our intellectual property, and general economic conditions affecting our business and industry. Additional risks that could affect our future operating results are more fully described in our filings with the United States Securities and Exchange Commission. These filings are available at www.sec.gov. We may, from time to time, make additional written and oral forward-looking statements, including statements contained in the company’s filings with the Securities and Exchange Commission and our reports to shareholders. We do not undertake to update any forward-looking statement that may be made from time to time by us or on our behalf.

Tags:

Sitater