Dronningen åpner Norwegian Travel Workshop

Internasjonale turoperatører møter norsk reiselivsnæring i Kristiansand 23. – 25. april 2007:
H.M. Dronning Sonja deltar under åpningen av Norwegian Travel Workshop i Kristiansand 23. april 2007

H.M. Dronning Sonja kommer til Kristiansand mandag 23. april 2007 for å delta under den offisielle åpningen av Norwegian Travel Workshop.

Norwegian Travel Workshop er en lukket fagmesse hvor utenlandske turoperatører møter en samlet norsk reiselivsnæring for å forhandle om priser og betingelser foran neste års turistsesong. Workshopen er Innovasjon Norges viktigste arrangement for reiselivs­næringen, og blant de største lukkede fagmesser i Norge.

Norwegian Travel Workshop går på rundgang blant norske byer og gjennomføres i 2007 i Kristiansand. Konferansen er i år et samarbeids­prosjekt mellom Innovasjon Norge og Destinasjon Sørlandet.

- Vi er svært godt fornøyd med at H.M. Dronning Sonja ønsker å delta under åpningen av Norwegian Travel Workshop i Kristiansand, sier reiselivsdirektør Per-Arne Tuftin i Innovasjon Norge. - Vi har en Dronning som gjør en utmerket jobb for Norge som turistland, både som bruker og ambassadør, nasjonalt og internasjonalt. Det er derfor hyggelig at H.M. Dronningen i år har takket ja til å delta under åpningen. Dette er første gang et medlem av Kongehuset deltar på konferansen, som forøvrig er det 35. Norwegian Travel Workshop i rekken, avslutter Tuftin.

Norwegian Travel Workshop har i år deltakelse av 332 representanter fra utenlandske turoperatører. De internasjonale turoperatørene som kommer fra 23 ulike land, møter 326 representanter fra norske reiselivsbedrifter til tre dager med intense forhandlinger foran neste års sesong.

Samtidig legges det opp til at deltakerne skal få oppleve litt av hva Sørlandet og Kristiansand har å by av attraksjoner for turistene.

For ytterligere informasjon:
Reiselivsdirektør Per-Arne Tuftin, Innovasjon Norge, tlf. 909 94 898
Seniorrådgiver Audun Pettersen, Innovasjon Norge, tlf. 907 75 521
Informasjonen er sendt gjennom Cision http://newsroom.cision.com