Invitasjon til presseseminar: Kvinner i reiselivet

I reiselivsnæringen er 70 prosent av arbeidstakerne kvinner. Likevel er det få kvinner representert i ledende posisjoner og blant dem som etablerer nye bedrifter. Det vil Innovasjon Norge endre.

Nå setter Innovasjon Norge i gang en ny satsing for å få flere kvinner inn i styrer i reiselivsnæringen og gi flere kvinner bedre muligheter til å utvikle seg som leder. Det gjør vi med utgangspunkt i regjeringens reiselivsstrategi. Derfor kommer nærings- og handelsminister Dag Terje Andersen for å starte det hele.

Innovasjon Norge ønsker også å støtte opp om kvinner som allerede har lykkes som bedriftseier eller bedriftsleder: Kvinner som har etablert bedrifter med betydelig vekstpotensial og som trenger støtte til å få satt sine prosjekter ut i livet.

På programmet:
1230-1240: Velkommen. Adm. dir. Gunn Ovesen
1240-1300: Kvinner i reiselivet – en ressurs for verdifulle opplevelser. Nærings- og handelsminister Dag Terje Andersen
1300-13.15: Hva skal til for å få flere kvinner inn i ledende posisjoner i reiselivet? Ulla Laycock, Vertshuset Bærums Verk
1315-1330: Kvinner i reiselivet – presentasjon av nytt tilbud. Reiselivsdirektør Per-Arne Tuftin

Tid: Fredag 7.mars 2008, klokka 12.30. Vi avslutter programmet klokka 13.30, slik at det er tid til intervjuer etterpå.
Sted: Innovasjon Norge, Akersgata 13 i Oslo.

På grunn av bespisning er det viktig for oss at alle melder seg på. Det gjøres enklest ved å sende en e-post til audun.pettersen@innovasjonnorge.no.

Har du spørsmål eller ønsker mer informasjon? Kontakt:
Audun Pettersen, avdelingsleder reiseliv, på telefon 22 00 27 19 eller 907 75 521.