Norge blant de beste i EU

Norge har fått pallplass i en EU-konkurranse om beste offentlige virkemidler.
- Dette er utrolig artig, vi er ikke medlem av EU engang og så tar vi andreplassen, sier Oddbjørn Clausen i Innovasjon Norge.

Innovasjon Norges program for industrielle og offentlige forsknings- og utviklingskontrakter (IFU/OFU) har kjempet mot 338 prosjekter fra hele Europa om heder og ære i European Enterprise Awards - en konkurranse som premierer de beste offentlige virkemidlene for å stimulere innovasjon og konkurranseevne i små og mellomstore bedrifter (SMB).

Bra for næringslivet
Det er fjerde året på rad at European Enterprise Awards blir delt ut og konkurransen er en effektiv internasjonal arena for å synliggjøre og utveksle erfaringer om vellykkede nasjonale programmer.

- Det ligger mange år med beinhard jobbing bak OFU/IFU-programmet slik det er nå. Vi vet av erfaring at ordningen er til stor nytte for næringslivet og at det bidrar til økt innovasjon og internasjonalisering. Dette er Innovasjon Norges mest suksessfulle virkemiddel, sier Oddbjørn Clausen, programsjef for IFU/OFU hos Innovasjon Norge

Utdelingen av European Enterprise Awards representerer høydepunktet under EU-konferansen om Small Business Act (SBA) som arrangeres av Europakommisjonens generaldirektorat for næringsliv og industri. I år ble konferansen avholdt i Madrid, 30. mai til 1. juni.

Kontaktinformasjon:
Oddbjørn Clausen, programsjef IFU/OFU, Innovasjon Norge: 913 68 776