Norwegian Travel Workshop til Lofoten i 2009

Norwegian Travel Workshop går av stabelen i Lofoten 27. til 29. april neste år. Det ble offentliggjort under avslutningen av årets NTW i Lillehammer onsdag. - NTW har aldri blitt arrangert i Lofoten tidligere, og dette er første gang jeg har opplevd at de internasjonale turoperatørene og de norske selgerne har klappet når dette blir offentliggjort, sier reiselivsdirektør Per-Arne Tuftin i Innovasjon Norge.

- Vi er allerede godt i gang med å planlegge neste års arrangement, sier turistsjef Trygve Steen i Destination Lofoten. Den pågående byggingen av nytt kulturhus og hotell i Svolvær gjør det mulig å ta i mot 850 representanter fra internasjonal og norsk reiselivsnæring. I tillegg vil man benytte seg store deler av overnattingskapasiteten i Svolvær, Kabelvåg og Henningsvær.

Viktig arrangement
- Lofotens gudgitte forutsetninger i forhold til en fantastisk natur og en levende kultur vil legge rammen for et spektakulært arrangement, fortsetter Per-Arne Tuftin. Norwegian Travel Workshop er Innovasjon Norges viktigste aktivitet overfor utenlandske turoperatører. Der møter norsk reiselivsnæring internasjonale turoperatører for å forhandle om priser og betingelser foran neste års turistsesong.

- Vi fikk allerede på årets arrangement i Lillehammer signaler fra flere deltagere om at de vil bli lenger i Lofoten enn selve arrangementet. Dette gir oss en unik mulighet til å vise frem hele Lofoten, avslutter Trygve Steen.

Fakta:
• Norwegian Travel Workshop er reiselivets viktigste møteplass og arrangeres årlig av Innovasjon Norge i samarbeid med lokal aktør. I 2009 er det Destination Lofoten AS
• NTW er en lukket workshop basert på over 8000 forhåndsbookede avtaler mellom 380 utenlandske turoperatører fra 27 nasjoner og 350 norske selgere (2008-tall)
• Arrangementet i 2009 blir det 37. i rekken

Kontaktpersoner: