Priser de beste i næringslivet

Pressemelding fra Innovasjon Norge: Priser de beste i næringslivet Den 29. november deler Innovasjon Norge ut priser til de beste i næringslivet. Vi utnevner vinnerne av den prestisjefylte Reodor-prisen, kommersialiseringsprisen og bygdeutviklingsprisen. Oslo Konserthus er stedet, og arrangementet sendes direkte på TV2. Det å skape noe som setter spor etter seg, og som gir meningsfylte arbeidsplasser er en helt vesentlig samfunnsoppgave. Derfor vil vi fremheve og hedre de beste. Kommersialiseringsprisen Evnen og viljen til å etablere egen virksomhet basert på egne idéer er stor i Norge. Men vi har få bedrifter som vokser til å bli internasjonalt dominerende i sine bransjer. Den bedriften som har størst potensial til å gjøre nettopp det fortjener årets kommersialiseringspris! Bygdeutviklingsprisen Prisen er går til kunder av Innovasjon Norge som har etablert en vellykket bedrift med basis i bygdenes og landbrukets ressurser. I hvert fylke blir det kåret en vinner, og disse konkurrerer om den nasjonale prisen. Reodor-prisen Prisen skal inspirere til produktiv nyskaping, uavhengig av geografiske og bransjemessige grenser, men rettet mot teknologi- og oppfinnersegmentet. Reodor-prisen ble delt ut første gang i 1994 under navnet Statens nærings- og distriktsutviklingsfonds idé- og nyskapingspris Reodor. Hver av prisene er på to hundre tusen kroner. Prisutdelingen er et fellesarrangement med Ernst & Young, som deler ut fem Entrepreneur of the Year-priser. Festaften i Oslo konserthus Innovasjon Norge og Ernst & Young i samarbeid med Fokus Bank, Norwegian og Handelshøyskolen BI ønsker å vise vinnerne hvor viktige de er. Derfor arrangerer vi i fellesskap en jubelaften i Konserthuset. Vi kan blant annet love en artistgalla du ikke vil gå glipp av! Fremdeles mulig å bli vurdert Konkurransen om årets priser er fremdeles åpen. Bedrifter som mener nettopp de fortjener en slik påskjønnelse kan kontakte Innovasjon Norge. Se www.innovasjonnorge.no/priser for mer informasjon. Søknadsfristen er 15. oktober. Kontaktpersoner: Rannveig Fadum, telefon: 22 00 25 00. Kjell Bruvoll, telefon: 22 00 26 33. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no