VisitNorway.fr kåret til beste hjemmeside

Norges største reiselivsportal vinner mer internasjonal oppmerksomhet. Denne gangen mottok Innovasjon Norge prisen “Le trophee de l’e-tourisme 2010” for den franske nettsiden til VisitNorway, www.visitnorway.fr.

Norge var nominert i kategorien “utenlandske turistkontor” der alle franskspråklige sider for land med tilstedeværelse i Frankrike ble vurdert.

Juryens begrunnelse for visitnorway.fr som beste nettsted var:

• siden er informativ og oppdatert
  • siden er brukervennlig og lett å navigere på
  • kartfunksjonen gir god oversikt og er informativ
  • ikonene i toppfeltet vurderes som innovative og bidrar til interaktivitet (herunder værvarsel, valuta og sosiale medier)

Bak prisen står Benchmark Group - en ledende aktør innenfor moderne kommunikasjonsteknologi i Frankrike – og L’Internaute Magazine - Frankrikes største nettmagasin som dekker områdene nyheter, fritid og livsstil, kultur og vitenskap, samt teknologi.

- Vi er svært fornøyde med denne prestisjefyllte utmerkelsen. Den sterke konkurransen gjør at vi er ekstra stolte over at visitnorway.fr stakk av med seieren, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

Reise informasjon på nett avgjørende
I følge L'Internaute Magazine finner dagens reisende en enorm mengde informasjon på nettet. “Le trophee de l’e-tourisme 2010” ble utdelt for å fremme arbeidet med profesjonalisering av reiselivsmarkedsføringen på nett. De nominerte ble valgt ut som foregangseksempler for bransjen.

Visitnorway.com gjør seg bemerket
Visitnorway.com har tidligere blitt kåret til årets nettsted av Dataforeningen og Kommunikasjonsforeningen. Nettsiden ble også tildelt tre utmerkelser i Webbey Awards 2009, for Best visual design – function, Best use of photography and Best site Tourism. Innovasjon Norge har også mottatt Merket for god design i kategorien Interaktivdesign fra Norsk Designråd for nettstedet.

Visitnorway.com er utviklet og drives av Innovasjon Norge. Den er Norges største destinasjonsportal, og det offisielle nettstedet for turister som planlegger og/eller er på reise i Norge.

Kontaktinformasjon, Innovasjon Norge:

Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør Innovasjon Norge, tlf 909 94 898