CK3 Next Generation

Intermec lanserer ny generasjon mobile håndterminaler

Intermec lanserer en ny generasjon robuste, mobile håndterminaler – CK3 som er en av bransjens beste innen mobildata og som i tillegg har lang batteritid. Intermecs nye håndterminaler, CK3X og CK3R, er utviklet til bruk innen distribusjonssentra, industri og detaljhandel.

Den nye CK3X er optimert til bruk innen lagervirksomhet og er en perfekt erstatning for CK3B. Den nye Intermec CK3R er godt egnet for lettere industri og detaljhandel.

Ved å beholde form og design fra tidligere CK3B og kompatibilitet med eldre applikasjoner, er oppdateringen til den nyeste teknikken lett å gjennomføre, uten ekstra investeringer i verken lader, dokkingstasjon eller nye håndtak til skanneren.

Optimert ytelse
De to nye modellene bruker en 1 GHz OMAP-mikroprosessor, som optimerer enhetenes ytelse og gir økt batteritid. Dessuten forenkles arbeidet med strekkoder og tilpasning til nye bransjestandarder som HTML5.

– Intermec CK3X og CK3R er en videreutvikling av selskapets populære CK3B. De to nye håndterminalene imøtekommer kundenes krav til økt produktivitet og fleksibilitet, og optimerer samtidig brukernes kapasitet, sier Earl Thompson, Intermec Senior Vice President, Mobile Solutions Business Unit.

– Den nye CK3-serien er designet for framtiden og dermed et godt valg for kunder som kontinuerlig må følge nye krav til datafangst og framtidssikre sin leveringskjede, distribusjonssentral og detaljhandel, fortsetter han.

CK3X er framtidssikret i og med en meget tilpassingsbar utforming, som støttes av den nyeste RF-standarden: 802.11 a/b/g/n og Bluetooth-radio, samt en RFID-leser som tilbehør.

Rask, utholdende og robust
Intermec CK3X er den ideelle overgangen fra CK3B. Integrerte strekkodelesere med standard rekkevidde gir riktig god skanningsytelse på 1D- og 2D-strekkoder, eller skanning på nært eller langt hold. Videre er det også mulig å lese skadede koder. For ytterligere effektivitet er skannerne tilpasset for å klare rundstrålende skanning og rask bevegelse.

CK3X er robust og klarer fall fra 1,5 meter innen alle arbeidstemperaturer. Den tilhører de beste i bransjen når det gjelder batteritid og klarer flere skift på rad, uten at brukeren må bytte batteri eller lade den opp. Den slanke designen er overlegen i forhold til andre robuste produkter på markedet.

Funksjonell og solid design
Intermec CK3R er utviklet for lette industrimiljøer og detaljhandelen. Det lille, smidige formatet gjør også CK3R til et godt og ergonomisk valg til butikkmiljøer. Den inneholder den nyutviklede bildeprosessoren EA31, for rask og korrekt skanning av både 1D- og 2D-koder. Intermec CK3R klarer fall fra 1,2 meter og har i tillegg IP54 kapslingsgrad mot regn, fukt og støv.

Enhetlig
Både CK3X og CK3R gjør overgangen fra andre håndterminaler enkel, på grunn av Intermecs verktøy CloneNGo. Verktøyet gjør det lett å «klone» enhetsinnstillinger fra en eneste hovedenhet til et ubegrenset antall enheter.

De nye håndterminalene er videre utstyrt med operativsystemet Microsoft ® Windows Embedded Handheld, noe som gjør CK3X og CK3R kompatible med et bredt utvalg av programmer fra lagerhåndtering til andre forretningskritiske verktøy, som er utviklet av Intermec PartnerNet Independent Service Provider (ISV).

Mobile behov
Behovet for robuste, mobile enheter med pålitelig batteriytelse, ergonomisk design, sikre informasjons- og konfigurasjonsalternativer og stor prosessorkraft øker kontinuerlig.

Intermecs nye CK3-serie tilhører neste generasjons kraftfige håndterminaler og oppfyller alle disse kravene. I tillegg er de konstruert, for å gi støtte til moderne, mobile systemer innen både lager, logistikk og butikkmiljøer, sier David Krebs hos VP Mobile & Wireless Practice, VDC Research.

Amerikanske VDC Research Group foretar markedsundersøkelser og fungerer som rådgivere for tekniske sjefer verden over. Bedriftens erfaring og verdifulle kunnskap er til god støtte for kundenes viktige, strategiske beslutninger. Bedriften er organisert rundt fire metoder – automatisk identifsiering og datafangst, tilpasset maskinvare, integrert programvare og Enterprise Mobility.

På Intermecs YouTube-kanal finnes en produktvideo, som viser funksjonene til CK3X og CK3R: Klikk her

Ytterligere informasjon:
Pia Clerté, Field Marketing Manager Nordics
Tlf: +46 8 622 06 59, epost: pia.clerte@intermec.com

Stig Myhre, Country Manager Norway
Tlf:  +47  91776452, epost: stig.myhre@intermec.com

For enda mer informasjon besøk: www.intermec.no. Du kan også lese mer på Intermecs "Trends & Technology blog" eller www.twitter.com/intermec.

Copyright © 2012 Intermec Technologies Corporation. Alle rettigheter forbeholdt. Intermec er et registrert varemerke, som eies av Intermec Technologies Corporation.

Om Intermec:
Intermec er et av verdens ledende selskaper innen utvikling, produksjon og integrering av systemer til automatisk datafangst, IntelliTag RFID-system, mobil databehandling, løsninger for nettverk- og radiokom¬munikasjon, strekkodeskrivere og etiketter. Intermecs produkter og tjenester brukes innen industrier verden over, For å bedre produktiviteten, kvaliteten og tilgjengeligheten i arbeidet.  Intermec har kontorer i Stockholm, København og Oslo. For mer informasjon: www.intermec.com

Tags: