Flyselskaper vil motta 45 euro per person for å fly til Eilat

Den israelske regjeringens turistkontor for Norden, kontoret for turistministeriet, har startet drøftinger med flere nordiske og europeiske flyselskaper og turoperatører i forbindelse med det nye direktivet.

Uri Taub, leder for den israelske regjeringens turistkontor for Norden, uttaler: «Eilat er den perfekte vinterdestinasjonen for solhungrige nordiske ferierende. Vi vet at direkteflyvninger vil stimulere de nordiske turistene til å besøke Eilat og feriestedene ved Rødehavet og oppleve overfloden av aktiviteter som Eilat kan tilby.

Vi er for tiden i drøftinger med flere flyselskaper og turoperatører med hensyn til denne nye policyen og håper å kunne tilby nye ruter til det sørlige Israel senere i år.»

Eilat, som ligger på det sørligste punktet i Israel, er en av de mest attraktive destinasjonene ved Rødehavet. Eilat tilbyr noe som er unikt for Rødehavs-området: de besøkende kan oppleve vakre strender, fantastisk ørkenlandskap og aktivt storbyliv – alt i én ferie. Dette kombinert med et utrolig utvalg av flotte overnattingsmuligheter med alt fra B&B-er til All-inclusive-hoteller, representerer et svært attraktivt alternativ for nordiske turister.

Fristen for innsending av tilbud fra flyselskaper og turoperatører til turistministeriet er den 15.juni 2015, og flyselskapseiere i de nordiske landene bes om å kontakte Uri Taub via e-post på urit@goisrael.org.il.

Best regards,

Elena Negut

Quick facts

Det israelske turistministeriet har kunngjort en ny policy for turistnæringen for å stimulere flyselskaper og charteroperatører til å fly til Israels feriested Eilat ved Rødehavet. Fra 6. oktober 2015 til 22. april 2016 vil ministeriet refundere 45 euro til flyselskaper og turoperatører for hver passasjer som flys til Ovda-flyplassen i Eilat inntil en totalsum på 1 million euro per år per flyselskap. Denne bonusen vil være tilgjengelig for flyselskaper og charteroperatører som vil utføre minimum 16 regelmessige flyvninger i løpet av den ovenfor nevnte vinterperioden.
Tweet dette

Sitater