GOLAN HEIGHTS WINERY KÅRET TIL NEW WORLD WINERY OF THE YEAR 2012

På kvelden for deres 30-årsjubileum ble Golan Heights Winery tildelt den ettertraktede Wine Star Award av Wine Enthusiast Magazine i kategorien New World Winery of the Year 2012. Det er første gang utmerkelsen er tildelt en israelsk vinprodusent, og den er en indikasjon på den enorme kvalitetshevingen blant israelske vinprodusenter, anført av Golan Heights Winery.

Utmerkelsen er den siste i en lang rekke globale utmerkelser og uttrykk for anerkjennelse. I 2008 ble Golan Heights Winery den første israelske vinprodusenten i Wine Spectators Top 100 Wines of the Year. I mars 2011 ble Golan Heights Winery tildelt World Wine Cup av VinItaly, den første israelske vinprodusenten noensinne som ble kåret til Best Wine Producer of the Year av den internasjonale organisasjonen. foran flere enn 1 000 vinprodusenter fra 30 forskjellige land, inklusive Frankrike, Italia og Spania. I juni fikk Golan Heights Winery også en Special Prize of Distinction i Les Citadelles du Vin i Bordeaux, en blindtest av flere enn 1 000 viner fra en rekke land.

Golan Heights Winery, som ble grunnlagt i 1983, produserer førsteklasses varieteter, egne blandinger og musserende viner som markedsføres under merkene "Yarden", "Gamla" og "Golan". Ved å kombinere avansert teknologi med tradisjonelle vinifikasjonsteknikker har firmaet greid å produsere prisbelønte viner og plassere Israel solid på det internasjonale vinkartet.

Turister og besøkende på Golanhøyden er velkomne til å besøke vinprodusenten i nærheten av Katzrin og det nylig renoverte Besøkssenteret. Enkeltpersoner eller grupper kan få omvisning mot en liten avgift. Omvisningen omfatter en lærerik presentasjon, et besøk i eikefatkjelleren, presentasjon av tappelinjen (når den er i gang) og – naturligvis – prøvesmaking på vinen. Omvisning må forhåndsbestilles. Viner, vintilbehør og suvenirer kan kjøpes på stedet.

Göran Nilervall

Bli vår facebookvenn på Go Israel Scandinavia

Om du ikke ønsker å få nyhetsbrev i fremtiden, sen en e-post til info@igto.se