Svenske Ving lanserer TEL AVIV samtidig som Israel opplever ny turistrekord!

Svenske Ving, danske Spies og finske Tjäreborg satser stort på Tel Aviv! Reisearrangørene tilbyr reiser med ordinært fly og hotell på destinasjonen. Ving, Spies og Tjäreborg har valgt riktig tidspunkt å satse på Israel, med tanke på at Israel opplever tidenes turistrekord.

“The big Orange” Tel Aviv er den definitive urbane feriedestinasjonen, og har i løpet av de siste årene skapt seg et rykte som Midtøstens kosmopolitiske perle. Tel Aviv er virkelig en by som aldri sover. På mindre en 4,5 timer fra Norden kommer man til den avslappende og energiske strandbyen.

I løpet av første kvartal i år reiste 1,16 millioner turister til Israel, det er en økning på 5 % sammenlignet med samme tidspunkt i 2013 og er samtidig den største økningen noensinne.

Også fra Norden har vi en fantastisk økning med turister til Israel på hele 18 %, dvs. 36 500 tilreisende:

Første kvartalet               April 2014

Från Norge: -20%              +47%

Från Sverige: +20%          +46%

Från Danmark: +33%        +55%

Från Finland: +34%           +16%

Tel Aviv som har en 13 km lang, hvit sandstrand, 300 soldager på ett år og en levende middelhavs-atmosfære er et perfekt reisemål for folk som er bosatt i Norden. Tel Aviv er også kjent for sitt liberale kulturliv, dynamiske underholdningsliv og byen har et natteliv som kan sammenlignes med verdensmetropolene.

Vi er svært glade over at Ving, Spies og Tjäreborg lanserer Tel Aviv fra Norden. Tel Aviv tilbyr en fantastisk kombinasjon av strandby, kultur, kulinariske opplevelser, og festligheter i et nærmest ubegrenset utvalg hele året. Man kan også reise på dagstur til Jerusalem og Dødehavet, sier Uri Taub turistattaché ved Israeliska Statens Turistbyrå for de nordiske og baltiske landene samt Nederland

Den bibelske havnebyen Jaffa er en hyggelig havneby som ligger i gangavstand fra Tel Aviv og er vel verdt et besøk med sine kunstgallerier, kafeer og smågater. Et annet sted som også er verd å besøke er den hellige og fascinerende byen Jerusalem. Dit kan man reise på en time, og kjører man i to timer kommer man til det helsebringende Dødehavet, omgitt av et vakkert ørkenlandskap.  Begge steder gir en utrolig behagelig kontrast til Tel Aviv.

Med svenske Ving, danske Spies og finske Tjäreborg kan man reise året rundt med fleksible reiseavstander. Fra Kastrup og Arlanda flyr SAS og Norwegian direkte til Tel Aviv. Hotellene som reisearrangørene tilbyr er alt fra luksuriøse strandhoteller og familieleiligheter til kule og intime boutique-hoteller. Mange av hotellene har flotte takterrasser. Alle med kort vei til shopping, strand og restauranter.

Mer informasjon om Tel Aviv: www.visit-tel-aviv.com

Ving: www.ving.se

Spies: www.spies.dk
Tjäreborg: www.tjareborg.fi

Erika Samuelsson PR manager

pr@igto.se

Tel. 46 8 213386 Mobil. 46 72 3113386

Quick facts

Tweet dette

Sitater

Vi er svært glade over at Ving, Spies og Tjäreborg lanserer Tel Aviv fra Norden. Tel Aviv tilbyr en fantastisk kombinasjon av strandby, kultur, kulinariske opplevelser, og festligheter i et nærmest ubegrenset utvalg hele året. Man kan også reise på dagstur til Jerusalem og Dødehavet.