TEL AVIVS ÅRLIGE WHITE NIGHT FESTIVAL

Forrige ukeTel Aviv var vertskap for den 10. årlige White Night Festival, en 24-timers begivenhet med kunst-, kultur- og musikkarrangementer over hele byen.

White Night Festival ble første gang arrangert i 2003 for å feire at Tel Aviv ble utnevnt til et av UNESCOs verdensarvsteder på grunn av byens samling av mer enn 4 000 bygninger i Bauhaus-stil og modernistisk stil. Nå, i sitt tiende år, omfattes festivalen en rekke utendørs og innendørs aktiviteter over hele byen, inklusive:
  • lysfremvisninger projisert på 50 bygninger i Rotschild Boulevard og Bialik Street
  • musikk- og teaterforestillinger i Rotschild Boulevard
  • er "WiFi Headphones Party" på Rabinplassen
  • musikkforestilling ved soloppgang på Zuk Beach
  • levende musikk i Jaffa havn
  • selskapsdans i vestibylen i Tel Aviv Performing Arts Center
  • handel og musikkarrangementer i de små timer på Jaffas loppemarked
  • seminar om irsk dans
  • og  soloppgangsyoga i Tel Aviv havn (Namal) samt en rekke andre aktiviteter
En rekke kunstgallerier, kulturinstitusjoner, restauranter og nattklubber hadde utvidet åpningstid.

Erika Samuelsson PR manager

pr@igto.se