TUSENVIS AV AMERIKANSKE PRESTER DELTAR I HARLEY DAVIDSON-KORTESJE I ISRAEL

GRUPPEN, SOM ANKOM ISRAEL I NOVEMBER SKAL KJØRE GJENNOM ISRAEL TIL ÆRE FOR IDF-SOLDATENE.

En motorsykkeldelegasjon fra USA, hovedsakelig bestående av evangeliske prester, ankom Israel i november som et ledd i Run for the Wall Israel, som omfatter en ni dagers kortesje på Harley Davidson motorsykler.

Gruppen av motorsykkelprester er medlemmer av organisasjonen Mission:M25 og kommer til Israel i forbindelse med "Coral Tours" og turismedepartementet. Medlemmer av Harley Davidson Israel har blitt invitert til å bli med på gruppens rute, som går fra Tel Aviv, langs og tvers over Israel, gjennom Ashkelon, Caesarea, Dødehavet og videre, for til slutt å ende i Jerusalem.

Mission:M25 er en gruppe evangeliske kristne motorsyklister som har engasjert seg i arbeidet med å støtte og oppmuntre soldater og veteraner i United States Army. Gruppen arrangerer en rekke tilsvarende turer over hele verden til støtte for soldater verden over.

Gruppen ankommer som et ledd i den innsatsen det israelske turistkontoret i Nord-Amerika har gjort for å oppmuntre til turisme til Israel generelt, og som et ledd i den direkte innsatsen for å fremme turisme blant det evangeliske samfunnet, som har flere hundre millioner troende verden over. I løpet av Sukkot-høytiden besøkte 5000 evangeliske kristne Israel som en del av den årlige tabernakelfesten.

Med 500 000 turister som ankommer fra begynnelsen av året til september 2011, er USA kilde nummer én for turisme til Israel. Turismedepartementets budsjett for dette markedet er på 13 millioner Euro for året og omfatter markedsførings- og PR-tiltak, samt at Israel er vertskap for en rekke beslutningstakere og offentlige personligheter.

Mer informasjon om gruppen finnes på

Erika Samuelsson, pr manager

pr@igto.se