Aztek blir Accelerate at Iver

Aztek, et av Norges ledende konsulentselskap innen skytransformasjon og skysikkerhet, og deleid av Iver siden 2021, endrer nå navn til Accelerate at Iver. Navneendringen gjør tilknytningen til Iver enda tydeligere og sammen med Accelerate at Iver i Sverige er det nå etablert en sterk nordisk konsulentvirksomhet. Azteks nåværende administrerende direktør, Snorre Meland, er utnevnt til å lede den nordiske virksomheten.

Etter flere strategiske oppkjøp i Sverige og Norge av ledende konsulent- og kompetanseselskaper innen skybasert infrastruktur, integrasjon og systemutvikling, lanserte Iver sin dedikerte konsulentvirksomhet under navnet Accelerate at Iver tidlig i 2023. Konsulentvirksomheten omfatter også Aztek, en av Norges ledende konsulentselskap innen skytransformasjon og skysikkerhet, med ca. 150 ansatte og kontorer i Oslo og Trondheim. Nå endrer Aztek også navn til Accelerate at Iver.

– Aztek har vært en del av Iver-familien siden 2021, men nå er det på tide å ta neste steg på vår reise. Accelerate at Iver får en betydelig vekst nå når Aztek skifter navn og vi blir en stor nordisk konsulentvirksomhet med en ekstra sterk geografisk tilstedeværelse i Sverige og Norge. Vi har et bredt spekter av tjenester der vi hjelper våre kunder på hele deres smidige reise fra strategi og transformasjon til sikkerhet, datadrevet innovasjon og moderne systemutvikling. Dette kaller vi digital innovasjon. Våre kunder er i en rekke ulike bransjer, både i privat og offentlig sektor. Dette er kunderelasjoner og oppdrag vi skal fortsette å utvikle. I tillegg vil vi videreutvikle vårt samarbeid med Iver og Ivers kunder, sier Snorre Meland, leder for Accelerate at Iver.

– Vi samler all vår konsulentkompetanse i Accelerate at Iver for å best mulig hjelpe våre kunder med å maksimere forretningsnytten og mulighetene med moderne digitale løsninger. Når vi nå samles i en felles, dedikert konsulentorganisasjon, blir vi en enda bedre totalleverandør for våre kunder. Vi vil sikre rett kompetanse til rett oppdrag og løse komplekse oppgaver som utvikler våre kunder, våre team og våre konsulenter på individnivå, sier Juko Hakala, administrerende direktør i Iver.

– I dag når vi skifter navn vil vi ha over 300 ansatte i Accelerate at Iver og sammen er vi en attraktiv arbeidsplass for konsulenter og spesialister som ønsker å jobbe med å realisere våre kunders digitale muligheter med moderne teknologi, avslutter Snorre Meland.

For mer informasjon, kontakt:
Snorre Meland, leder for Accelerate at Iver, +47 928 44 993, snorre.meland@iver.no
Jakob Tapper, informasjon, Iver, +46 739 81 63 33, jakob.tapper@iver.se

Iver er en ledende nordisk leverandør av skybaserte IT-tjenester. Med teknisk ekspertise og solid forståelse av virksomheten din hjelper vi deg med å drive digital transformasjon som gjør ambisjoner til virkelighet. Med hovedkontor i Stockholm opererer Iver hovedsakelig i Norden med mål om å fortsette ekspansjonen. Iver har en omsetning på litt over 3,2 milliarder svenske kroner og har cirka 1 700 ansatte som jobber på et av våre 25 kontorer rundt om i verden. We are not big blue – we are yellow. Stor nok til å skalere og smidig nok til å innovere. Les mer på www.iver.no.

Informasjonen ble offentliggjort 14. november 2023, kl. 09.00.
Person på bildet: Snorre Meland