Bygg- og eiendomskonsernet Skeppsviken blir ny kunde hos Iver

Skeppsviken, et bygg- og eiendomskonsern med fokus på Vest-Sverige, har valgt Iver som ny leverandør av IT-driftstjenester. Avtalen har en varighet på tre år, og full idriftsetting skal etter planen skje i tredje kvartal av 2020.

Skeppsviken har valgt Iver som ny leverandør av sentrale og redundante IT-driftstjenester. Iver skal ha totalansvar for Skeppsvikens IT-plattform ved å levere blant annet serverdrift, kommunikasjon, sikkerhetstjenester, klientadministrasjon og eksterne skrivebord samt servicedesk-tjenester.

– I anbudsprosessen var vi opptatt av å ivareta både de store verdiene vi allerede sitter på, og den ekspansive fremtiden vi står overfor. Iver hadde den beste totalløsningen for våre behov, og i likhet med oss har de som mål å være en kunnskapsrik og erfaren samarbeidspartner. Vi har hatt samme IT-leverandør i mange år, så det var en vanskelig, men viktig beslutning, og vi ser nå frem til dette nye samarbeidet, sier CIO Madeleine Norstedt Larsson i Skeppsviken.

– Først og fremst er vi hos Iver selvsagt veldig stolte over at Skeppsviken viser oss denne tilliten. I kommunikasjonen med Skeppsviken har vi vist at vi har et attraktivt tilbud til aktører i byggebransjen, og at vi har erfaring fra mange og langvarige kunderelasjoner. I kombinasjon med måten vi jobber på, der vi gjennom nært samarbeid og partnerskap sikrer at Skeppsviken alltid har riktige tjenester for fortsatt vekst, var dette avgjørende for at vi vant anbudet. Våre dyktige og engasjerte medarbeidere vil sørge for at Skeppsviken blir en fornøyd kunde, sier regionsjef Johan Wilhelmsson i Iver.

Johan Wilhelmsson, regionsjef, Iver, telefon: +46 736 60 31 01, e-post: johan.wilhelmsson@iver.se

Iver utvikler og leverer tjenester innen IT-drift, høysikkerhetsløsninger og applikasjonsutvikling til mellomstore og store bedrifter og organisasjoner samt til offentlig sektor. Iver er den personlige utfordreren på det nordiske IT-driftsmarkedet. Selskapet har hovedkontor i Stockholm og driver virksomhet i Norge og Sverige. Målet er å fortsette den nordiske ekspansjonen, alltid med nærhet til kunden. Selskapet har sine røtter i den vellykkede fusjonen mellom Candidator og DGC. Sammen har vi, med EQT som eier, vokst oss sterkere og kjøpt opp selskapene Solid Park, Exeo, Ismotec, IT Gården og Britt. Iver omsetter for drøyt 2,3 milliarder svenske kroner og har cirka 1 200 medarbeidere. Les mer på iver.no.

Informasjonen ble offentliggjort 28. august 2020, kl. 08.30.