Iver blir Veolias partner i overgangen til AWS

Veolia Nordic, et selskap i det globale konsernet Veolia Environnement S.A., skal migrere servermiljøet sitt til AWS og har valgt Iver som driftspartner og rådgiver. Avtalen har en varighet på tre år.

Veolia Nordic er en del av Veolia Environnement S.A., et verdensledende miljøkonsern som har nesten 171 000 ansatte verden over og tilbyr løsninger innen energi, vann og gjenvinning. De skal migrere servermiljøet sitt til AWS og har nå valgt Iver som partner. I Veolias overgang til bruk av AWS-tjenester skal Iver bidra som teknisk partner og rådgiver. Iver skal dessuten levere overvåking og hendelseshåndtering til Veolia Nordic.

– Vi er veldig glad for å kunne fortsette vårt vellykkede samarbeid med Iver også etter at vi har migrert servermiljøet vårt til AWS. Valget falt på Iver, siden de kunne vise til omfattende teknisk kompetanse med AWS-sertifiserte ressurser, stort engasjement, konkurransedyktige priser og god kjennskap til miljøet vårt, forteller Jenny Regnér, CIO i Veolia Nordic.

– At Veolia har så stor tillit til Iver at de velger oss som partner i denne spennende overgangen til AWS og skytjenester, føles veldig bra. Avtalen med Veolia er helt i tråd med vår "cloud agnostic-strategi", som innebærer at vi hjelper kundene med å realisere hele potensialet deres, uansett hvilken teknisk plattform tjenestene leveres på. Vi tilbyr et bredt spekter av tjenester for IT-infrastruktur og -drift, både i våre egne datasentre og i offentlige skytjenester, forteller regionsjef Johan Åkerlund i Iver.

Johan Åkerlund, regionsjef, Iver, telefon: +46 70 349 07 80, e-post: johan.akerlund@iver.se
Jakob Tapper, informasjon, Iver, telefon: +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@iver.se

Iver utvikler og leverer tjenester innen IT-drift, høysikkerhetsløsninger og applikasjonsutvikling til mellomstore og store bedrifter og organisasjoner samt til offentlig sektor. Iver er den personlige utfordreren på det nordiske IT-driftsmarkedet. Selskapet har hovedkontor i Stockholm og driver virksomhet i Norge og Sverige. Målet er å fortsette den nordiske ekspansjonen, alltid med nærhet til kunden. Selskapet har sine røtter i den vellykkede fusjonen mellom Candidator og DGC. Sammen har vi, med EQT som eier, vokst oss sterkere og kjøpt opp selskapene Solid Park, Exeo, Ismotec og IT Gården. Iver omsetter for drøyt 1,7 milliarder svenske kroner og har cirka 1 000 medarbeidere. Les mer på iver.no.

Informasjonen ble offentliggjort 28. november 2019, kl. 10.30.