Iver inngår ny flerårig avtale med Dina Försäkringar

Dina Försäkringar har gjennomført en anbudsprosess for IT-drift og cybersikkerhet og utvider nå samarbeidet med Iver ved å inngå en ny avtale. Den nye avtalen har en varighet på til sammen fem år.

Dina Försäkringar, som består av seks forsikringsselskaper med felles merkevare, har gjennomført en anbudsprosess for IT-drift og cybersikkerhet. Resultatet av anbudsprosessen er at de inngår en ny femårig avtale med Iver. Iver skal i løpet av avtaleperioden levere tjenester som infrastruktur, system og applikasjon, cybersikkerhet samt Security Operations Center.

– Dina Försäkringar har høye forventninger til den nye leveransen. En tydelig rød tråd i anbudsprosessen har vært fokus på cyber- og informasjonssikkerhet som en følge av samfunnsendringer samt nye og fremtidige regelverk i finanssektoren. Iver har i sitt anbud gitt tydelige og overbevisende svar på Dina Försäkringars krav. Avtalen omfatter også tjenester innen CI/CD og DevSecOps. Det skal etter planen føre til et nærmere samarbeid der vi kan gå i retning av en mer kunnskapsbasert leveranse fra Iver i stedet for en mer tradisjonell instruksjonsbasert driftsleveranse, sier CIO Fatima Munir i Dina Försäkringar.

– Dina Försäkringar og Iver har hatt et langt og vellykket samarbeid, der Iver i mange år har levert infrastruktur og drift for Dina Försäkringars forretningskritiske systemer. Gjennom den nye avtalen har vi fått tillit til å ta mer ansvar for Dina Försäkringars IT-tjenester og infrastruktur, og vi har fått en omfattende rolle innen cybersikkerhetstjenester og Security Operations Center. I tillegg har også CI/CD og DevSecOps vært en del av anbudet. Dette er områder som Iver og Dina Försäkringar i avtaleperioden vil ha et felles fokus på. Vi ser frem til å fortsette samarbeidet med Dina Försäkringar, sier administrerende direktør Carl-Magnus Månsson i Iver.

Carl-Magnus Månsson, adm. dir. og konsernsjef i Iver, telefon: +46 73 668 92 74, e-post: carl-magnus.mansson@iver.se

Iver er en ledende nordisk leverandør av skybaserte IT-tjenester. Med teknisk ekspertise og solid forståelse av virksomheten din hjelper vi deg med å drive digital transformasjon som gjør ambisjoner til virkelighet. Med hovedkontor i Stockholm opererer Iver hovedsakelig i Norden med mål om å fortsette ekspansjonen. Iver har en omsetning på litt over 3,1 milliarder svenske kroner og har cirka 1 600 ansatte som jobber på et av våre 25 kontorer rundt om i verden. We are not big blue – we are yellow. Stor nok til å skalere og smidig nok til å innovere. Les mer på iver.no.

Informasjonen ble offentliggjort 7. september 2022, kl. 09.00.