Iver kjøper opp Britt

For å styrke posisjonen sin på det svenske IT-markedet har Iver kjøpt opp det svenske IT-selskapet Britt Sweden. Oppkjøpet av Britt gir Iver en sterkere posisjon i Midt-Sverige med nye kunder og flere dyktige medarbeidere. Etter oppkjøpet vil Iver ha cirka 1 200 ansatte og en omsetning på drøyt 2,1 milliarder svenske kroner.

Britt leverer et bredt utvalg IT-tjenester, blant annet drifts- og skytjenester, arbeidsplass som tjeneste, systemutvikling samt kommunikasjon og sikkerhet til både private bedrifter og offentlig sektor. Med virksomhet i Västerås, Eskilstuna, Falun og Stockholm har Britt drøyt 100 ansatte og en omsetning på 325 millioner svenske kroner. Selskapet har lang erfaring fra IT-bransjen og har i senere år opplevd kraftig vekst på alle sine forretningsområder.

– Britt er en spennende bedrift. De har et sterkt kundefokus og en kultur som minner om Ivers. I likhet med oss har de dessuten sterk vekst. Det beviser at eksisterende og nye kunder stadig oftere velger Britt som leverandør av IT-tjenester. En fellesnevner for begge selskapenes suksess er gründerbakgrunnen vår. Den kjennetegnes av raske beslutninger, av lange, nære og utviklende relasjoner til kundene samt av løsninger som ligger i forkant av den teknologiske utviklingen. Med Britt om bord styrker vi posisjonen vår i Midt-Sverige og etablerer Iver på to helt nye steder, Eskilstuna og Falun, forteller administrerende direktør Carl-Magnus Månsson i Iver.

– I tillegg til gode kunderelasjoner og dyktige medarbeidere vil oppkjøpet av Britt gi Iver et enda bedre tjenestetilbud og en bredere kundebase innen IT-arbeidsplass som tjeneste. Hvis vi fortsetter å jobbe hardt for å forstå kundenes unike behov og utnytter mulighetene som ligger i teknologien, er jeg overbevist om at vi sammen vil kunne gi enda flere kunder mulighet til å realisere sitt fulle potensial, avslutter Carl-Magnus Månsson.

– Som en del av Iver vil vi bli en enda sterkere aktør på de stedene der vi i dag driver virksomhet. Sammen med Iver vil vi kunne tilby kundene våre enda flere fleksible tjenester, samtidig som vi styrker muligheten til innovasjon og til å drive kundenes digitalisering fremover. Dessuten vil de dyktige medarbeiderne våre inngå i en større organisasjon med svært gode muligheter til personlig og faglig utvikling. Dette vil bli meget bra for både kunder og medarbeidere, sier Tore Nallgård, som er både administrerende direktør i og grunnlegger av Britt.

– Nå fortsetter vi reisen sammen med Iver og ser frem til å utvikle kundene våre videre med større muskler og et enda bedre tilbud, avslutter Tore Nallgård.

Carl-Magnus Månsson, adm. dir. og konsernsjef i Iver, telefon: +46 73 668 92 74, e-post: carl-magnus.mansson@iver.se
Lotta Strömbäck, markeds- og kommunikasjonsdirektør, Iver, telefon: +46 70 340 07 57, e-post: lotta.stromback@iver.se
Tore Nallgård, adm. dir. og grunnlegger, Britt, telefon: +46 70 758 68 20, e-post: tore.nallgard@britt.se

Iver utvikler og leverer tjenester innen IT-drift, høysikkerhetsløsninger og applikasjonsutvikling til mellomstore og store bedrifter og organisasjoner samt til offentlig sektor. Iver er den personlige utfordreren på det nordiske IT-driftsmarkedet. Selskapet har hovedkontor i Stockholm og driver virksomhet i Norge og Sverige. Målet er å fortsette den nordiske ekspansjonen, alltid med nærhet til kunden. Selskapet har sine røtter i den vellykkede fusjonen mellom Candidator og DGC. Sammen har vi, med EQT som eier, vokst oss sterkere og kjøpt opp selskapene Solid Park, Exeo, Ismotec og IT Gården. Iver omsetter for drøyt 1,8 milliarder svenske kroner og har cirka 1 100 medarbeidere. Les mer på iver.no.

Om Britt Sweden

Informasjonen ble offentliggjort 5. februar 2020, kl. 13.00.