Iver kjøper opp IT Gården

For å styrke sin posisjon på det svenske markedet for IT-drift og outsourcing har Iver kjøpt opp IT-selskapet IT Gården i Landskrona. IT Gården ble grunnlagt i 1999 og har i dag 100 medarbeidere i Landskrona, Malmö, Helsingborg og Göteborg. I 2018 hadde selskapet en omsetning på 222 millioner svenske kroner. Oppkjøpet gir Iver økt geografisk tilstedeværelse i Sør-Sverige samt bredere kundebase og større forretningsvolum. Totalt vil konsernet nå sysselsette rundt 1000 medarbeidere.

IT Gården leverer IT-drift og IT-miljø til blant annet banker, nettbutikker, mediebedrifter, detaljhandel og produksjonsindustri.

– IT Gården har samme kundefokus som Iver har: Virksomheten er basert på nærhet til kunden, engasjerte medarbeidere og solid kompetanse på IT-driftsløsninger. Oppkjøpet gir Iver en sterkere posisjon i Sør-Sverige, en region der Iver ser et stort utviklingspotensial, og det er i tråd med vår ambisjon for Ivers fremtidige utvikling. Vi ser frem til at IT Gårdens kunder og medarbeidere snart vil inngå i vår satsing på å bli en ledende nordisk leverandør av IT-tjenester, sier konsernsjef Åsa Arvidsson i Iver.

– Vi hos IT Gården gleder oss til å bli en del av Sveriges ledende IT-driftsselskap, Iver. For våre medarbeidere innebærer det nye og spennende karrieremuligheter. Kundene våre vil få tilgang til et større tjenestespekter samt lokal kompetanse og support i store deler av Sverige og Norge samt på sikt i hele Norden, sier administrerende direktør Åge Lønning i IT Gården.

Ta kontakt hvis du har flere spørsmål
Åsa Arvidsson, konsernsjef i Iver
T: +46 706 608 618
E: asa.arvidsson@iver.se

Lotta Strömbäck, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Iver
T: +46 70 3400 757
E: lotta.stromback@iver.se

Åge Lönning, administrerende direktør, IT Gården
T: +47 40201000
E: age.lonning@itgarden.se

Iver utvikler og leverer tjenester innen IT-drift, høysikkerhetsløsninger og applikasjonsutvikling til mellomstore og store bedrifter og organisasjoner samt til offentlig sektor. Iver er den personlige utfordreren på det nordiske IT-driftsmarkedet. Selskapet har hovedkontor i Stockholm og driver virksomhet i Norge og Sverige. Målet er å fortsette den nordiske ekspansjonen, alltid med nærhet til kunden. Selskapet har sine røtter i den vellykkede fusjonen mellom Candidator og DGC. Sammen har de, med EQT som eier, vokst seg sterkere og kjøpt opp selskapene Solid Park, Exeo og Ismotec. Iver omsetter for drøyt 1,5 milliarder svenske kroner og har cirka 900 medarbeidere. Les mer på iver.no.

Informasjonen ble offentliggjort torsdag 4. juli 2019, kl. 09.00.