Iver på topp i Radars rapport om IT-leverandørkvalitet

Iver er ledende på kundetilfredshet. I analyseselskapet Radars årlige rapport om opplevd kvalitet fra IT-leverandører havner Iver på førsteplass i kategorien for brukernære tjenester.

Mot slutten av hvert år gjennomfører Radar en større undersøkelse av kundeopplevd verdi og kvalitet. I år deltok over 1 000 svenske bedrifter i vurderingen av leverandører i det som er Sveriges største kvantitative undersøkelse hos IT-beslutningstakere. Undersøkelsen for 2019 viser at Iver er best i Sverige på å skape operativ, taktisk og strategisk verdi hos kunder i kategorien for brukernære tjenester. I tillegg har Iver sikret seg en topplassering i kategorien for infrastruktur.

– Fornøyde kunder er en forutsetning for at Iver skal utvikle seg i det tempoet vi ønsker, og resultatet i Radars rapport viser at vi er på rett vei. Hvis vi fortsetter å jobbe hardt for å forstå kundenes unike behov og utnytter mulighetene som ligger i teknologien, vil vi kunne hjelpe flere kunder med å realisere hele potensialet deres. Jeg er overbevist om at vi takket være medarbeidernes innsats og kundefokus vil fortsette å levere høy kundetilfredshet, samtidig som vi forbedrer kundenes effektivitet og produktivitet, sier administrerende direktør og konsernsjef Carl-Magnus Månsson i Iver.

– Resultatet i årets rapport viser at når nær kjennskap til kundene, partnerskap og verdi er avgjørende, taper de store globale aktørene og de som inngår i store konsolideringer. Nærhet til kunde og lydhørhet overfor kunde ser ut til å bety mye, kommenterer administrerende direktør Hans Werner i Radar.

Jakob Tapper, informasjon, Iver, telefon: +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@iver.se

Iver utvikler og leverer tjenester innen IT-drift, høysikkerhetsløsninger og applikasjonsutvikling til mellomstore og store bedrifter og organisasjoner samt til offentlig sektor. Iver er den personlige utfordreren på det nordiske IT-driftsmarkedet. Selskapet har hovedkontor i Stockholm og driver virksomhet i Norge og Sverige. Målet er å fortsette den nordiske ekspansjonen, alltid med nærhet til kunden. Selskapet har sine røtter i den vellykkede fusjonen mellom Candidator og DGC. Sammen har vi, med EQT som eier, vokst oss sterkere og kjøpt opp selskapene Solid Park, Exeo, Ismotec og IT Gården. Iver omsetter for drøyt 1,7 milliarder svenske kroner og har cirka 1 000 medarbeidere. Les mer på iver.no.

Informasjonen ble offentliggjort 17. desember 2019, kl. 08.15.